Σάββατο, 30 Αυγούστου 2008

Πεδίο Higgs: Ανακαλύφθηκε ο αρχαίος αιθήρ;

Με αφορμή μία επανάληψη της τηλεοπτικής εκπομπής Απόκρυφη Αρμονία του Παύλου Πισσάνου που παρακολούθησα τις προάλλες κάνω μία σύντομη αναφορά σε ένα νέο - για μένα - επιστημονικό όρο που προστέθηκε στο λεξιλόγιο μου. Το πεδίο Higgs.

Τι ακριβώς είναι άραγε αυτό το πεδίο και πώς συνδέεται με τον αρχαίο αιθέρα του Αριστοτέλη; Ψάχνοντας σε ιστοσελίδες στο διαδίκτυο διαπίστωσα ότι το πεδίο Higgs θεωρείται το αντίθετο της βαρυτικής ενέργειας. Υπάρχει στη λεγόμενη σκοτεινή ύλη του σύμπαντος, το κενό δηλαδή που υπάρχει μεταξύ των γαλαξιών, ωστόσο το κενό αυτό δεν είναι ακριβώς κενό, καθώς η ενέργεια που περιέχει δεν είναι μηδενική. Όντας το αντίθετο της βαρυτικής ενέργειας το πεδίο Higgs ευθύνεται για την επέκταση και τη διαστολή του σύμπαντος.

Στη σωματιδιακή φυσική το πεδίο αυτό είναι υπεύθυνο για τη μετάπτωση της ενέργειας σε μάζα. Όσο μεγαλύτερη αντίσταση βρίσκει η ενέργεια ενός σωματιδίου στο πεδίο αυτό, τόσο μεγαλύτερη μάζα / αδράνεια έχει.

Για ποιο λόγο θεωρείται ωστόσο αυτό το πεδίο σαν ο νέος αιθήρ ή αλλιώς η πεμπτουσία (πέμπτη ουσία, πέμπτο στοιχείο) του Αριστοτέλη; Ίσως γιατί με τον τρόπο που περιγράφεται (διέπει τα πάντα και τα πάντα βρίσκονται εν' αυτώ) θυμίζει την περιγραφή του αιθέρα. Σε σημείο μάλιστα ώστε κάποιοι εσωτεριστές να ισχυρίζονται ότι έχει ανακαλυφθεί το πεδίο αποθήκευσης των ακασσικών αρχείων.

Υπερβολές; Πιθανόν. Ωστόσο η θεωρία του πεδίου Higgs εφόσον αποδειχτεί στην πράξη με τα πειράματα του εργαστηρίου CERN που θα προσπαθήσει το Νοέμβριο να αναπαραστήσει τη Μεγάλη Έκρηξη, είναι ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία της Μεγάλης Ενοποιημένης Θεωρίας των Πάντων, η οποία θα εξηγεί όλα τα φαινόμενα του σύμπαντος τόσο σε μακροκοσμικό όσο και σε σωματιδιακό επίπεδο. Και ο ολιστικός χαρακτήρας της θεωρίας αυτής θυμίζει πολύ έντονα την ολιστική καταγωγή της αστρολογίας.

Άλλωστε, ποιος ξέρει; Σε κάποια μακρινή εποχή πιθανόν μελετώνται οι αλληλεπιδράσεις των πλανητών με αυτό το πεδίο και να δοθεί μία "φυσικής προέλευσης" εξήγηση για την ίδια την αστρολογία.

Πολύ ενδιαφέρουσες λοιπόν νομίζω αυτές οι εξελίξεις. Κι όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει ακόμη περισσότερα για το θέμα σε επιλεγμένες ιστοσελίδες που επισυνάπτω πιο κάτω...

Καλό Σαββατοκύριακο...

http://www.wake-up.gr/article_read.asp?id=391
http://www.physics4u.gr/news/2007/scnews2846.html (Η Φυσική στο Δίκτυο)
http://tovima.dolnet.gr/print.php?e=B&f=13096&m=B16&aa=1 (Το ΒΗΜΑ online)
http://www.eugenfound.edu.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=RESOURCE&cresrc=590&cnode=28 (Ίδρυμα Ευγενίδου)

Κυριακή, 24 Αυγούστου 2008

Ισχύουν τελικά τα ωροσκόπια των εφημερίδων;

Μεγάλο προβληματισμό προκαλούσε πάντα το θέμα των ωροσκοπίων που δημοσιεύονται στις εφημερίδες. Ισχύουν αυτά τα ωροσκόπια; Ως ένα σημείο σίγουρα επηρεαζόμαστε από το ηλιακό μας ζώδιο, ωστόσο είναι αυτό που έχει την κύρια επίδραση επάνω μας για να πούμε ότι μπορούμε να πάρουμε μία γενική κατεύθυνση από αυτό;

Σε σχέση με αυτό το θέμα οι απόψεις που έχουν ακουστεί ως τώρα είναι διάφορες. Άλλοι υποστηρίζουν ότι το ηλιακό μας ζώδιο είναι ο πραγματικός εαυτός μας και αυτό καλούμαστε να εκφράσουμε. Αναφέρεται μάλιστα ότι ο ωροσκόπος είναι απλά το μέσο για να φτάσουμε στην επίτευξη του σκοπού μας. Άλλοι πάλι λένε το αντίθετο. Ότι ο ωροσκόπος είναι αυτό που θα θέλαμε να είμαστε αλλά στην πράξη καθημερινά επηρεαζόμαστε από το ζώδιο μας ή - άντε - και τις θέσεις των υπολοίπων πλανητών. Στη μία περίπτωση ο Ήλιος είναι ο πραγματικός εαυτός μας (ανώτερος για κάποιες σχολές). Στις άλλες ο Ήλιος είναι απλά το καθημερινό Εγώ μας.

Τι ισχύει τελικά από όλα αυτά; Κάθε αστρολόγος τοποθετείται από τη μία ή την άλλη πλευρά. Στα μαθήματα της Κας Πατέρα για παράδειγμα που μοιράζονται με τον Αστρολόγο αναφέρει ότι ο ωροσκόπος δεν είναι το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο - και ναι εμφανίζεται μετά τα τριάντα, στη λογική ότι κανείς έχει τακτοποιήσει τη ζωή του και φτάνει η ώρα επιτέλους να κάνει κι αυτό που ονειρεύεται.

Άλλοι πιο μοντέρνοι αστρολόγοι όπως ο Κος Πανόπουλος (αν και σε συνέντευξη του ισχυρίζεται ότι μυήθηκε στην αστρολογία από την Κα Πατέρα) αντιτίθενται σε αυτήν την άποψη και μάλιστα σθεναρά. Ο Ήλιος είναι λένε ο πραγματικός εαυτός μας κι όχι ο ωροσκόπος. Κι η ηλικία δεν έχει καμία σχέση με την έκφραση του ωροσκόπου.

Πέρα από την αστρολογική τεκμηρίωση όμως της ύπαρξης των ηλιακών ωροσκοπίων σε εφημερίδες και περιοδικά υπάρχει και το ιστορικό πλαίσιο που μπορεί να μας δώσει διαφωτιστικές πληροφορίες.

Ίσως οι περισσότεροι να μην ξέρουμε ότι τον παλιό καιρό ο κόσμος δε ρώταγε τι ζώδιο είσαι. Πριν τη δεκαετία του '30 δεν υπήρχαν γενικές προβλέψεις για όλα τα ζώδια και η αστρολογία δούλευε μόνο εξατομικευμένα. Οι αστρολόγοι κοίταζαν κυρίως τον ωροσκόπο ως στοιχείο ταύτισης με τον ερωτώντα (ακόμα υπάρχει αυτή η κληρονομιά στην ωριαία αστρολογία). Τη δεκαετία του '30 ξεκίνησε να γίνεται δημοσίευση γενικών προβλέψεων. Αυτό λοιπόν που εμείς θεωρούμε αυτονόητο, είναι ίσως αποτέλεσμα απλά μίας καινοτομίας κάποιων αστρολόγων σε μία συγκεκριμένη ιστορική συγκυρία.

Ωστόσο το ηλιακό ωροσκόπιο ως ένα σημείο λειτουργεί. Κι αυτό έχει αποδειχτεί και στην πράξη. Κι αν κανείς αρχίσει και το ψάχνει μεταφυσικά ή αρχετυπικά ίσως η έμφαση στο ηλιακό ζώδιο να δείχνει και μία τάση του δυτικού ανθρώπου για ενίσχυση του προσωπικού κέντρου. Ίσως να έχει αρχίσει να καλλιεργείται άλλο ένα συλλογικό αρχέτυπο στο δυτικό άνθρωπο που θα του επιτρέψει να αναπροσανατολιστεί στο πού θα δώσει έμφαση στο ωροσκόπιο του.

Πολλοί άλλωστε γνωρίζετε την άποψη μου ότι η αστρολογία είναι εν μέρει "κατασκευή" του συλλογικού υποσυνείδητου των λαών. Ή αν το πάρουμε υλιστικά η ιδέα και η έμφαση που δίνουμε σε κάποια ζητήματα δημιουργείται από τις κοινωνικές ανάγκες για την ανάδειξη κάποιων πρότυπων ιδιοτήτων του χαρακτήρα του ανθρώπου από κουλτούρα σε κουλτούρα (ευθύς, τίμιος, συνειδητός, επικεντρωμένος στο στόχο θα ήταν στη δύση, δεκτικός, ευέλικτος, προσαρμοστικός, un-attached θα ήταν στην ανατολή).

Ίσως τα παραπάνω να μη σε βοηθούν αναγνώστη, να ξεκαθαρίσεις αν πρέπει να διαβάσεις τελικά και να συμβουλεύεσαι τα ωροσκόπια των εφημερίδων. Ίσως πάλι να είναι και πολύ περίπλοκα για να προβληματιστείς. Στην πράξη όπως λένε και οι ολιστικοί αστρολόγοι αυτά είναι όλα προσεγγίσεις. Το ωροσκόπιο μας επηρεάζει συνολικά και το να ξεχωρίσουμε μία πλευρά εις βάρος της άλλης έχει μόνο προσωρινά οφέλη. Το ζωδιακό τον κουβαλάμε ολόκληρο μέσα μας και συνεπώς ίσως η καλύτερη ιδέα θα ήταν να διαβάζουμε ..... όλα τα ζώδια............. !!

Η Νέα Μεγάλη Αστρολογία

Έπεσε στα χέρια μου η Νέα Μεγάλη Αστρολογία του ζεύγους Carter και είναι σημαντικά αναθεωρημένη. Με 100 σελίδες επιπλέον ύλης καλύπτει θέματα που παρουσιάστηκαν από το 1991 και μετά όπως Μεσοδιαστήματα, Αστρογεωγραφία, Χείρωνας, κλπ. Επίσης κάνει αναφορές σε θέματα που δεν είχε πιάσει όπως Ωριαία Αστρολογία, Απλανείς, κλπ.

Με σημαντικά αναβαθμισμένο layout (θυμίζει περιοδικό και σου' ρχεται να σκίσεις τις σελίδες και να τις κλασάρεις) και πλήρη οδηγό διελεύσεων και ερμηνειών.

Πρόβλημα νομίζω ωστόσο υπάρχει στη νέα μετάφραση. Στην αστρολογία δεν υπάρχει η λέξη διάβαση, υπάρχει η διέλευση. Και εκεί που αναφέρεται το εξελικτικό ωροσκόπιο δυστυχώς εννοείται το προοδευτικό.

Τρίτη, 19 Αυγούστου 2008

Το ζήτημα του Ωροσκοπίου της Ελλάδας

Αντιδικίες και αντιπαραθέσεις αλλά και πιο κόσμιες ανταλλαγές απόψεων έχει προκαλέσει κατά καιρούς στη διαδικτυακή αστρολογική κοινότητα το θέμα του Ωροσκοπίου της Ελλάδος. Θέσεις πάνω στο θέμα έχουν διατυπώσει πολλοί αστρολόγοι χωρίς να έχει υπάρξει κάποιο συγκεκριμένο consensus πάνω στον ακριβή αστρολογικό χάρτη που αφορά τη χώρα μας. Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά κάποιες από τις θέσεις αστρολόγων καθώς και σχετικές παραπομπές για όσους αναγνώστες επιθυμούν να μπουν στο θέμα βαθύτερα.

Η πιο συνηθισμένη ημ/νία που λαμβάνεται για την κατάστρωση του χάρτη της χώρας μας είναι η 3 Φεβρουαρίου 1830. Αναφορές στην ημ/νία αυτή μπορεί να βρει κανείς στα πιο γνωστά αστρολογικά fora και blogs. Ενδεικτικά αναφέρω μερικές παραπομπές:

1. Αναφορά της Κας Σίμου στην ημ/νία αυτή στην ιστοσελίδα Myhoroscope http://www.myhoroscope.gr/71-óõæçôÞóåéò-áóôñïëïãßáò/462-åëëÜäá.html
2. Αναφορά του Κου Άκη Αντωνίου στην ημ/νία αυτή στην ιστοσελίδα Astrognosi
http://www.astrognosi.com/showthread.php/-4606.html
3. Αναφορά του Κου Ηρακλή Βουλαλά στην ημ/νία αυτή στο Cosmobiology
http://cosmo-biology.blogspot.com/

Ωστόσο έχουν υπάρξει και εναλλακτικές προτάσεις για την ισχύ διαφορετικών ωροσκοπίων που είτε έρχονται σε αντίθεση με την συνήθη πρόταση είτε λειτουργούν συμπληρωματικά.

Έτσι ο Κος Γαζής για παράδειγμα αναφέρει στην ιστοσελίδα του Ελληνική Αστρολογία ότι η σωστή ημ/νία "γέννησης" της Ελλάδας είναι η 1η Ιανουραρίου 1822
http://astro.forumup.com/viewtopic.php?t=437&highlight=%C5%EB%EB%DC%E4%E1%F2&mforum=astro&sid=cf8d27faac51ab64f94bc675e16a936f ενώ πολλοί αστρολόγοι επαγγελματίες και μη κάνουν αναφορές στη συμπληρωματική ή κύρια ισχύ του ωροσκοπίου της Μεταπολίτευσης (αναφέρω ενδεικτικά απόσπασμα από το blog του Κου Κορωνάκη http://ouranitsa.blogspot.com/search/label/%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7%20%CE%91%CF%83%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%B1?updated-max=2007-09-06T18%3A22%3A00%2B03%3A00&max-results=20)

Ποια από τις παραπάνω ημ/νίες ισχύει τελικά; Και ποιος είναι ο αστρολογικός χάρτης της Ελλάδας; Είναι μία η ημ/νία γέννησης του ελληνικού κράτους ή δύο; Και πώς λύνεται το θέμα της ώρας γέννησης για να βρεθεί ο ωροσκόπος;

Στο θέμα του Ωροσκόπου ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι παρουσιάζονται διαφορές απόψεων ακόμη και στις περιπτώσεις που υπάρχει συμφωνία για την ημ/νία. Χαρακτηριστικό είναι για παράδειγμα ότι αναφέρονται ως ωροσκόποι οι Δίδυμοι, ο Ταύρος αλλά προσφάτως και ο Σκορπιός (σχετικές εργασίες στα link που αναφέρθηκαν παραπάνω).

Κατά καιρούς στο internet έχουμε δει και πιο αιρετικές απόψεις, όπως η άποψη εραστή του χώρου στην Ελληνική Αστρολογία ότι το ζώδιο της χώρας μας είναι Παρθένος.

Τι από όλα αυτά ισχύει τελικά; Μπορεί κανείς με ασφάλεια να πει ποιος είναι ο γενέθλιος χάρτης της χώρας μας;

Απάντηση στο ερώτημα αυτό μου φάνηκε πως βρήκα τελευταία βλέποντας διάφορες αστρολογικές σημειώσεις Πολιτικής Αστρολογίας. Σε αναφορές του Nick Campion λοιπόν (από τις σημειώσεις της Mayo School of Astrology) λέγονται - σε ελεύθερη απόδοση - τα εξής (πρωτοδημοσίευση ως σχόλιο στο Ελληνικό Forum του Astrodienst http://forum.astro.com/cgi/forum.cgi?num=1218195514):

-------

Δεν υπάρχει αυτό που λέμε γενέθλιος χάρτης χώρας. Οι χώρες δε γεννιώνται. Οι άνθρωποι γεννιώνται. Στις χώρες φτιάχνουμε ωροσκόπια και αφού δεν υπάρχει γέννηση, μπορούμε να φτιάξουμε πολλά ωροσκόπια. Κάθε τέτοιο ωροσκόπιο μπορεί να σηματοδοτεί μία κρίσιμη στιγμή στη ζωή ενός έθνους, μία στιγμή που επηρεάζει συλλογικά ή αλλάζει τον τρόπο οργάνωσης της ζωής του.

Από τη στιγμή που δεν υπάρχει ένα fix ωροσκόπιο γέννησης δεν έχει νόημα η σύγκρουση των αστρολόγων για το ποιο είναι το σωστό ωροσκόπιο μίας χώρας. Επιπλέον κάθε ωροσκόπιο είναι πιθανό να απεικονίζει όχι την ίδια τη χώρα, αλλά το "μύθο" που έχουμε για μία χώρα. Π.χ. στην Αμερική πολλοί υϊοθετούν το ωροσκόπιο που δείχνει ανερχόμενους τους Διδύμους στη χώρα, επειδή ο Αμερικάνος είναι επικοινωνιακός και συνεχώς on the move. Είναι όμως αλήθεια; Ισχύει το ίδιο και για το Midwest; Ή μήπως αυτός είναι ένας μύθος που έχουμε για τη χώρα;

Χρησιμοποιώντας πολλαπλά ωροσκόπια για τη χώρα κανονικά θα πρέπει οι μεταγενέστεροι χάρτες να εμφανίζονται ως σημαντικά transits στους προηγούμενους. Συνδυάζοντας τους μπορούμε να εντοπίζουμε μοίρες σημαντικές, που επαναλαμβάνονται.

-----

Μήπως κάτι από αυτά απαντά στο ερώτημα μας για το γενέθλιο ωροσκόπιο της Ελλάδας; Ή μήπως όλα; Μήπως τελικά δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ημ/νία γέννησης του κράτους;

Οι προβληματισμοί δικοί σας αγαπητοί αναγνώστες. Σημειώστε πάντως ότι ο Nick Campion θεωρείται αυθεντία στο θέμα της Πολιτικής Αστρολογίας...

Με εκτίμηση,

Β.Παπαδολιάς

Ανταπόκριση από το Astrologie Heute

Ενδιαφέρουσες οι ειδήσεις στην ιστοσελίδα του διεθνούς φήμης αστρολογικού περιοδικού Astrologie Heute (η Αστρολογία Σήμερα).

Αναφέρουμε ενδεικτικά:

1. Το ωροσκόπιο του Τσε Γκεβάρα (ο Τσε Γκεβάρα γεννήθηκε ένα μήνα ενωρίτερα από την ημ/νία που όλοι ως τώρα ξέραμε. Έτσι δεν είναι Δίδυμος)

2. Ενδιαφέρουσα ανάλυση συσχέτισης του πολέμου στον Καύκασο με τη σεληνιακή έκλειψη του Αυγούστου

3. Σύγκριση γενέθλιων και solar ωροσκοπίων Barack Obama και John Kennedy σε σχέση με τον κύκλο Κρόνου / Ουρανού.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του περιοδικού: http://www.astrologieheute.ch/

Τετάρτη, 13 Αυγούστου 2008

Πανσέληνος Αυγούστου

Για όσους θα μείνουν στην Αθήνα το Σάββατο το βράδυ ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης θα είναι ανοικτός από τις 19:00 μέχρι τις 01:30 τη νύχτα στα πλαίσια στα πλαίσια εορταστικών εκδηλώσεων του Δήμου για την αυγουστιάτικη πανσέληνο. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

Πέμπτη, 7 Αυγούστου 2008

Ειδήσεις: Διεθνές Αστρολογικό Συνέδριο στην Εύβοια

Μεταφέρουμε από τη σελίδα του Κου Θωμά Γαζή ανακοίνωση για τη διεξαγωγή αστρολογικού συνεδρίου στην Εύβοια. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε και στην ιστοσελίδα του αστρολόγου (http://astro.forumup.com)

"Αγαπητοί φίλοι, αγαπητές φίλες, τον ερχόμενο Σεπτέμβρη θα λάβει χώρα στην Εύβοια το 5 διεθνές συνέδριο της FAES (Ομοσπονδία Αστρολόγων Νοτίου Ευρώπης) με εξαίρετους Αστρολόγους που θα έρθουν εδώ από την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία. Οι νοτιο-Ευρωπαίοι συνάδελφοι μας μου εξέφρασαν την επιθυμία (μια και είμαι εκπρόσωπος της FAES στην Ελλάδα) να συναντήσουν και να μιλήσουν με κάποιους αξιόλογους Έλληνες Αστρολόγους (τους έχει κάνει μεγάλη εντύπωση π.χ. ότι δεν υπάρχει ακόμη επίσημη Αστρολογική Ομοσπονδία στην Ελλάδα). Γι' αυτό απευθύνω αυτό το δημόσιο κάλεσμα σε όλους τους εκλεχτούς συναδέλφους που θα ήθελαν να παραστούν στο διεθνές αυτό συνέδριο τον επόμενο Σεπτέμβρη. Μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου στο E-mail: ifestion@gmail.com

Θωμάς Γαζής "

κι ακόμη...

"Το θέμα του συνεδρίου στην Εύβοια είναι "Χρησιμότητα και όρια των σύγχρονων αστρολογικών τεχνικών σε σχέση με τις κλασικές εκείνες"! Οι ομιλητές θα πρέπει να δείξουν με παραστατικό τρόπο στο κοινό τη χρησιμότητα των σύγχρονων αστρολογικών τεχνικών (π.χ. εξωκρόνειοι πλανήτες, αστεροειδείς, αρμονικές, αστρο-χαρτο-γεωγραφία κ.λ.π.)! Τι παραπάνω μας δίνουν αυτές οι τεχνικές σε σχέση με τις τεχνικές που χρησιμοποιούσαν οι αστρολόγοι της αρχαιότητας και του μεσαίωνα - αναγέννησης; Μήπως, από την άλλη, το έχουμε παρακάνει με όλες αυτές τις τεχνικές και θα πρέπει να θέσουμε πλέον ένα όριο; Από την Ελλάδα θα μιλήσουν ένας ή δύο ομιλητές (δεν έχει καθοριστεί ακόμη). Θα προτιμηθούν ομιλητές που μιλούν ξένες γλώσσες και κυρίως γαλλικά, ιταλικά ή ισπανικά (αλλά και αγγλικά). Το συνέδριο θα γίνει το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2008, στην Ερέτρια της Εύβοιας. Θα είναι ανοιχτό στο κοινό (θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση στα Ελληνικά). Η Νοτιο-ευρωπαική ομοσπονδία καθόρισε το κόστος εισόδου στο συνέδριο στα 15 Ευρώ. Για να κλείσετε θέση καλέστε το 210/80.56.940"

Τρίτη, 5 Αυγούστου 2008

Χρήση και Κατάχρηση της Αστρολογίας

"Το ανεκπαίδευτο άτομο έχει την τάση να πιστεύει ότι είναι ένα αδύναμο θύμα της μοίρας. Αν οι αποκαλύψεις της αστρολογίας το κέντριζαν για μεγαλύτερες προσπάθειες, θα εξυπηρετούσαν πραγματικά έναν χρήσιμο σκοπό. Όμως, πόσο συχνά συμβαίνει αυτό; Τις περισσότερες φορές βλέπουμε τις αποκαλύψεις αυτές να χρησιμοποιούνται σαν δικαιολογίες για μοιρολατρική απάθεια".

"Κανένας δε θρηνεί περισσότερο από τον αποκρυφιστή για την ψυχοφθόρα κατάχρηση των απόκρυφων τεχνών. Δεν υπάρχει τίποτα τόσο καταστροφικό για τη σωστή κρίση ή τόσο παραλυτικό για την αυτοπεποίθηση και τη θέληση, όσο η συνήθεια να συμβουλεύεται κανείς μάντεις οποιουδήποτε είδους".

"Ο μυημένος δεν οδηγείται τυφλά από το κάρμα του, αλλά συνεργάζεται συνειδητά με τις καρμικές δυνάμεις για να πληρώσει το χρέος του. Γνωρίζει ότι οι πλανητικές επιδράσεις θα κάνουν τη φύση του να αντιδράσει με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Για αυτό, τοποθετεί την πειθαρχημένη του θέληση" .... "στον ένα δίσκο της ζυγαριάς, ώστε να εξισορροπεί τις κοσμικές δυνάμεις που ενεργούν μέσα στον δικό του μικρόκοσμο. Δεν μπορούμε να ασκήσουμε επιρροή στις μακροσκοπικές δυνάμεις, αλλά η πειθαρχία και η γνώση μπορούν να τροποποιήσουν βαθιά τις μικροσκοπικές επιδράσεις του δικού μας εσωτερικού κόσμου."

"Οι πλευστικές δυνατότητες ενός σκάφους κρίνονται κατά κύριο λόγο από το πόσο μπορεί να εναντιωθεί στον άνεμο και να τραβήξει αντίθετα από αυτόν. Ένα κακοφτιαγμένο σκάφος πρέπει να έχει σχεδόν ούριο τον άνεμο για να μπορέσει να αναπτύξει ταχύτητα. Ένα καλοφτιαγμένο σκαρί όμως θα πλεύσει σχεδόν ενάντια στον άνεμο.

* από το βιβλίο Υγιής Αποκρυφισμός της Dion Fortune

Σάββατο, 2 Αυγούστου 2008

Μας άρεσαν...

Μας άρεσαν αρκετά στο δεύτερο τεύχος του περιοδικού Jupiter...

Πάντα με την επιφύλαξη της γνησιότητας (κάλλιο να σου βγει το μάτι...) δεν μπορούμε να μη θεωρήσουμε θετικά:

- την αμεσότητα της γλώσσας που γράφει τις προβλέψεις του ο Κος Πανόπουλος. Άλλο το "αυτό το μήνα θα έχετε δυσάρεστα μηνύματα από ένα μακρινό πρόσωπο" κι άλλο το "τρώγεσαι με τα ρούχα σου αυτό το μήνα, για το πότε θα σου έρθει εκείνο το γράμμα για τις σπουδές σου".

- την αναλυτική αναφορά σε όψεις στο section των προβλέψεων. Αρχίζει και καθιερώνεται σιγά σιγά (ο Αστρολόγος έχει μόνο τις θέσεις, όχι τις όψεις) και βοηθάει πολύ τους σπουδαστές να μαθαίνουν σιγά σιγά να κάνουν μόνοι τους ηλιακές προβλέψεις.

- τη στάση ζωής απέναντι στην αστρολογία που αρχίζει και δείχνει σιγά σιγά ο Κος Πανόπουλος προς τα έξω. Είτε μέσω του editorial (αν και New Age δεν είναι αυτό που αναφέρετε ως τέτοιο, Κε Πανόπουλε) είτε μέσω άρθρων συνεργατών του (ο Κος Ελευθεριάδης αν δε με απατά η μνήμη μου γράφει άρθρο για τον Ήλιο συμπληρώνοντας σχόλιο του Κου Πανόπουλου στο προηγούμενο τεύχος) ο Κος Πανόπουλος δείχνει να προωθεί κάτι που θα μπορούσα αυθαίρετα να ονομάσω Ηλιοκεντρική Αστρολογία, αν δεν υπήρχει ήδη ο όρος αυτός για κάτι τελείως διαφορετικό. Στην ουσία ο τύπος αυτός της αντιμετώπισης της αστρολογίας είναι ο τύπος του ανθρώπου που δίνει έμφαση στον Ήλιο του, ο οποίος λειτουργεί ως κέντρο του ψυχισμού του. Πολλούς παραλληλισμούς θα μπορούσα να κάνω για τη δυτική αντιμετώπιση του θέματος του Εγώ και την ανάγκη αποενοχοποίησης του από τις ενοχές που του επέβαλλε η ανατολική φιλοσοφία ή θα μπορούσα να κάνω αναφορές από τη στάση του Rudhyar ή της Bailey απέναντι στην έμφαση στο ηλιακό ζώδιο.

Θα ήθελα όμως να το πω πιο πρακτικά κι όχι τόσο λόγια, για να το καταλάβει κι ο απλός αναγνώστης. Η Ηλιοκεντρική - ας την πούμε έτσι - Αστρολογία ή Αστρολογία του Εγώ, μας λέει ότι ο άνθρωπος έχει ένα δικό του ψυχικό κέντρο και μία δική του ατομική βούληση και δεν είναι έρμαιο των αστρολογικών επιδράσεων όπως διαβάζουμε στα παλιού τύπου ωροσκόπια. Αντίθετα αξιολογεί τις επιδράσεις των ουρανίων σωμάτων παίρνοντας θέση απέναντι τους, συνεργαζόμενος ή απορρίπτοντας τες και πάντως γνωρίζοντας ότι υπάρχει ο παράγοντας της ανθρώπινης βούλησης που συν - διαμορφώνει αυτό που ονομάζουμε αστρολογική πρόβλεψη.

Προς την κατεύθυνση αυτή βοηθάει ιδιαίτερα η πρόβλεψη να ξεκινάει πάντα με μία σύνοψη της κατάστασης του τώρα. Ποιος είμαι τώρα, τι κάνω τώρα και τι ανησυχίες και θέματα έχω. Δίνοντας έμφαση στο Ποιος είμαι (έχω γράψει και αλλού για τις ψυχολογικού τύπου προβλέψεις και άλλων αστρολόγων όπως της Κας Χατζηχρήστου) ενισχύω το ψυχολογικό μου κέντρο και την ατομική μου βούληση. Έτσι αντιμετωπίζω τις κινήσεις των πλανητών ως σημεία ως προς τα οποία πρέπει να πάρω θέση κι όχι εξελίξεις που είναι αυτόματες και πέρα από το δικό μου έλεγχο. Θεωρώ ότι η διαφοροποίηση αυτή είναι προς όφελος της αστρολογίας και σίγουρα πολύ καλύτερη από αυτή που διαβάζω στις κλασσικές προβλέψεις που θεωρούν αυτονόητο ότι "αφού ο Κρόνος αυτό το μήνα είναι στον τρίτο οίκο, θα έχετε σίγουρα καυγάδες με τους γειτόνους σας".

Μ' αρέσει πολύ περισσότερο η υποκειμενική αστρολογική στάση του στυλ "σταματήστε να κοιτάτε με μισό μάτι το γείτονα σας και προσπαθήστε να συνεννοηθείτε μαζί του".

Ενδιαφέρουσα...

Ενδιαφέρουσα δείχνει η νέα συνεργασία του Κου Γαζή με το περιοδικό Jupiter. Στο μυαλό του αστρο - δημοσιογράφου χτύπησε ένα καμπανάκι μήπως η κριτική για το θέμα των αντιγραφών ένωσε αστρολόγους στη λογική "ο εχθρός του εχθρού μου..." αλλά δεν έχουμε στοιχεία που να πιστοποιούν κάτι τέτοιο και γι' αυτό πρέπει να έχουμε επιφυλάξεις.

For all we know η εμφάνιση μπορεί να ήταν κάτι που προετοιμαζόταν καιρό. Το σίγουρο είναι ότι ο Κος Γαζής προσπαθεί να κάνει ένα come back. Με φρέσκο προφίλ, μακριά από την κλασσική εικόνα του παλιού αστρολόγου, διαλέγει νεανικά θέματα interactive αστρολογίας (με συμμετοχή του αναγνώστη), προσπαθώντας και τη δική του εικόνα να φρεσκάρει αλλά και κάνοντας μία νύξη ότι στο γήπεδο της gossip αστρολογίας μπορεί να παίξει κι εκείνος και να προσπαθήσει να το κάνει καλύτερα.

Προσωπικά πιστεύω ότι η επανεμφάνιση του Κου Γαζή είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και για τον ίδιο και για τη λήξη των φαινομένων εσωστρέφειας που ταλανίζουν συγκεκριμένο υπο-χώρο της αστρολογίας τελευταία. Είναι θετική εξέλιξη γιατί - κακά τα ψέματα - όταν κανείς αισθάνεται δημιουργικός δεν έχει ανάγκη και να απαντήσει, ενώ όταν νιώθει ότι τον στριμώχνουν στη γωνία προσπαθεί να αμυνθεί (και συχνά δεν το κάνει επιτυχημένα).

Η εξέλιξη δείχνει ότι η εσωστρέφεια στην αστρολογία μπορεί να υπερνικηθεί με δημιουργικό τρόπο, αντί να οδηγεί σε εσωστρέφεια. Και είναι θετικό από την άποψη αυτή ότι από μία ενδο- οικογενειακή σύγκρουση προέκυψαν ένα νέο έντυπο και το άνοιγμα μίας νέας αγοράς στο χώρο της αστρολογίας.