Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Πανσέληνος στο Σκορπιό: Ανέξοδος εκνευρισμός και καθυστερήσεις σε φιλοδοξίες και επιδιώξεις

Φτάνουμε πλέον αναπότρεπτα και στην Πανσέληνο στο Σκορπιό, μία Πανσέληνο γεμάτη από ψυχολογικά και πραγματικά προβλήματα υγείας καθώς γίνεται στον άξονα 6ου και 12ου οίκου. Η Πανσέληνος γίνεται σε δύσκολη όψη με τον Κρόνο, που ευρισκόμενος στον 7ο οίκο μαζί με τον Άρη αναδεικνύει θέματα συνεργασιών που δυσκολεύουν το κλίμα των ημερών. Οι θετικές όψεις του χάρτη όπως βλέπουμε βγαίνουν με το σταγονόμετρο και δεν εμπλέκουν ιδιαίτερα τους προσωπικούς πλανήτες. Επομένως δε θα βιωθούν σε προσωπικό επίπεδο, άσχετα αν λειτουργήσουν μακροκοσμικά (Δίας Πλούτωνας, λήψη χρηματοδότησης, Κρόνος Ουρανός, αριστερή κυβέρνηση).

Ο ωροσκόπος του χάρτη είναι κι αυτός ταλαιπωρημένος έχοντας απέναντι τον μόλις αναδρομήσαντα Άρη που έχει ανοίξει μία πληγή αντιδικίας που δε θα κλείσει πριν φτάσει στη σύνοδο του με τον Κρόνο στις ίδιες μοίρες στα τέλη Αυγούστου. Προς το παρόν η υπόθεση εξελίσσεται και δεν έχει φανεί ακόμα στο μεγαλύτερο μέγεθος της. Το οποίο θα φανεί στο διάστημα της αναδρόμησης, μέχρι να γυρίσει ο Άρης πίσω στην 23η μοίρα του Σκορπιού περί τα τέλη Ιουνίου.

Ο Ερμής, κυβερνήτης του Ωροσκόπου είναι η μόνη εν μέρει καλή όψη, όντας σε μεγάλο τρίγωνο με Δία και Πλούτωνα, πλην όμως η οικοθεσία του δεν είναι δημιουργική και λειτουργεί μόνο σε επίπεδο προθέσεων ή φαντασίωσης. Συνεπώς είμαστε σε φάση καθυστέρησης γενικώς και αναμονής, που αναμένεται απλά να μας σπάσει τα νεύρα. Ο εκνευρισμός θα είναι μεγάλος, αλλά δεν πρόκειται έτσι κι αλλιώς να έχουμε σημαντικές εξελίξεις, ενόψει και του ανάδρομου Ερμή που θα μας αναγκάσει να ξανασχοληθούμε και δυο και τρεις φορές με τα ίδια πράγματα μέχρι τον Ιούνη.

Πιο ευνοημένα τα ζώδια της Γης από την Πανσέληνο αυτή. Εκνευρισμός στο μεταβλητό σταυρό και δυσκολίες. Τα παρορμητικά ζώδια με την εξαίρεση κάποιων ημερών που πλήττονται από Ουρανό ή Πλούτωνα, δε φαίνεται να παίρνουν πολύ μέρος στις καταστάσεις.

ΒΠ

Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Συγκριτική μελέτη χαρτών 1822 και 1830. Μέρος III

Συγκριτική μελέτη χαρτών 1822 και 1830.
Μέρος Τρίτο


Έχοντας κάνει την εισαγωγή στο χάρτη του 1822 ας ξεκινήσουμε στο τρίτο μέρος της μελέτης μας να δούμε τους δύο πρώτους χάρτες γεγονότων.

1ος χάρτης:  Διελεύσεις κατά τη Συνθήκη του Λονδίνου (25 Απριλίου/7 Μαίου 1832).
Με τη συνθήκη αυτή έρχεται ο Όθωνας στην Ελλάδα και οριστικοποιούνται τα σύνορα της Ελλάδας στον Αμβρακικό και Παγασητικό Κόλπο.


Η ώρα των διελεύσεων βεβαίως είναι αδιάφορη. 
Δεν μπορούμε να μην εστιαστούμε στα παρακάτω:

1. Η αντίθεση Άρη-Αφροδίτης ενεργοποιείται από την διελαύνουσα αντίθεση Άρη-Κρόνου
2. Η Αφροδίτη ενεργοποιεί τη σύνοδο Δία-Κρόνου στον 7ο (συμφωνία)
3. Η Σελήνη πιθανόν ενεργοποιεί τον άξονα των Δεσμών

Όπως συμβαίνει γενικά όταν μελετάμε τις διελεύσεις για να έχουμε έγκυρο αποτέλεσμα, ψάχνουμε τουλάχιστον μία διέλευση βαρέως πλανήτη, που λειτουργεί σαν υπόβαθρο και μία ή περισσότερες αργών πλανητών που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που εκδηλώθηκε το γεγονός (ενεργοποιητές).

Όπως είδαμε επιλέξαμε την ημέρα βάσει του νέου ημερολογίου, όπως κάναμε και στον γενέθλιο χάρτη τον ίδιο, που συντάχθηκε με ημερομηνία 13 Ιανουαρίου του 1822 (1 Ιανουαρίου με το παλιό ημερολόγιο έγινε η ψήφιση του 1ου συντάγματος)

Αυτό το αναφέρουμε, γιατί παραδόξως θα δούμε σε επόμενους χάρτες ότι κρατώντας τον γενέθλιο χάρτη στο νέο ημερολόγιο, σε κάποιες περιπτώσεις βγάζουν διελεύσεις τα γεγονότα τόσο με το παλιό όσο και με το νέο ημερολόγιο.
Ας προχωρήσουμε όμως με το δεύτερο γεγονός.

2ος χάρτης:  Συνθήκη του Λονδίνου (17 Μαρτίου/29 Μαρτίου 1864).

Με τη συνθήκη αυτή και μετά την εκδίωξη του Όθωνα έρχεται ο βασιλιάς Γεώργιος στην Ελλάδα, ενώ παραχωρούνται στην Ελλάδα από τη Βρετανία τα Επτάνησα.


Στο χάρτη αυτό παρατηρούμε τα εξής:
1. Παρουσία του Κρόνου στον Ωροσκόπο (που θα μπορούσε βέβαια να μην ισχύει, αφού ο ωροσκόπος επιλέχθηκε με κάποιες παραδοχές)
2. Πιο καλό είναι το «δώρο» του τριγώνου Δία-Πλούτωνα (έτσι κι αλλιώς τα Επτάνησα δόθηκαν ως δώρο)
3. Την ίδια στιγμή έχουμε διελεύσεις γρήγορων πλανητών
a. Του Άρη από τον Κλήρο της Τύχης (αν αποδεχτούμε τον ωροσκόπο)
b. Της Αφροδίτης από τη γνωστή αντίθεση Άρη-Αφροδίτης που ενεργοποιήθηκε και το 1832 (και φαίνεται ότι ενεργοποιείται κάθε φορά που υπάρχουν «συνθήκες»)
c. Του Ήλιου στην ακμή του 7ου αν αποδεχτούμε τον ωροσκόπο
4. Αν συνυπολογίσουμε και πιο ανοιχτές όψεις με πάνω 1-2 μοίρες ανοχή, έχουμε και τις εξής:
a. Αντίθεση Κρόνου από διέλευση με την σύνοδο Δία-Κρόνου
b. Τετράγωνο Κρόνου από διέλευση με τον Ερμή
c. Τρίγωνο του Ουρανού με τους Δεσμούς
Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι εξίσου καλές διελεύσεις (ή και καλύτερες) έχουμε και με την ίδια ημερομηνία στο παλιό ημερολόγιο. 


Έτσι εδώ έχουμε επιπλέον και συμμετοχή του Ήλιου στο ευεργετικό τρίγωνο Δία-Πλούτωνα, ενώ η Αφροδίτη βρίσκεται πάνω στον άξονα των Δεσμών και η Σελήνη στο Μεσουράνημα (αν αποδεχθούμε τον Ωροσκόπο). 

Παρατηρούμε λοιπόν ως στιγμήν ότι έχουμε επαρκείς διελεύσεις να αιτιολογούν τα δύο πρώτα γεγονότα, αλλά και μία σύγχυση γύρω από την αστρολογική ισχύ των διελεύσεων του παλιού ή του νέου ημερολογίου. 

Η συνέχεια με τα επόμενα δύο γεγονότα στο επόμενο μέρος της μελέτης μας...


Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Νέα Σελήνη στον Κριό - Ευκαιρίες για αποδράσεις και ανανέωση στο πεσμένο ηθικό μας

Μία ακόμη ενδιαφέρουσα Νέα Σελήνη σε μεγάλο τρίγωνο με τον Ωροσκόπο και τον Κρόνο, μας δίνει την αίσθηση της τύχης για τους τολμηρούς, ειδικά όσους βρίσκονται στο δεύτερο δεκαήμερο των ζωδίων της Φωτιάς. Σε σύνοδο με τον Ουρανό στον 9ο οίκο και τετράγωνο με τον Πλούτωνα στον 6ο για τις συντεταγμένες της Ελλάδας, η Νέα Σελήνη μπορεί να φέρει κάποιες νέες εξελίξεις σε θέματα εκπαίδευσης, ένα νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μία νομική αναθεώρηση σε ακαδημαϊκά θέματα αλλά και απεργίες και ζητήματα που έχουν σχέση με την καθημερινή εργασία.

Σε θετικές όψεις με την αντίθεση Ήλιου Κρόνου του χάρτη του 1830 της χώρας και τρίγωνο με τον Άρη της, η Νέα Σελήνη κάνει επίσης σύνοδο με την σύνοδο Δία Κρόνου του χάρτη του 1822 και τετράγωνο με τον Ήλιο της. Αναδεικνύει από όλα αυτά τα στοιχεία την ανάγκη εξωστρέφειας της χώρας σε αντίθεση ίσως με τις ενδογενείς τάσεις εσωστρέφειας που μας διακατέχει. Γενικά μιλώντας πάντως οδηγεί σε επιτυχίες εξωτερικής πολιτικής σε αυτό το άμεσο διάστημα, επιτυχίες όμως που στο εσωτερικό μέτωπο πάντα οδηγούν σε μεμψιμοιρίες και αντιδράσεις.

Παράλληλα προς τα παραπάνω παραμένει στο χάρτη το τετράγωνο Δία Κρόνου Ποσειδώνα σε στενή σχέση στους οίκους των οικονομικών που οδηγεί σε αστοχίες σε οικονομικές διαπραγματεύσεις, μπρος πίσω, αδυναμίες και υποσχέσεις που δεν τηρούνται. Όσο θα διαρκεί αυτό το ΤΑΥ τετράγωνο δεν πρεπει να περιμένουμε σοβαρές εξελίξεις στα θέματα του χρέους ή των άλλων εκρεμοτήτων της χώρας.

Τέλος αξίζει να σημειώσουμε ότι στις διελεύσεις των πλανητών πλέον έχουμε και μία όψη κόντρα αντισκιάς του Ποσειδώνα με τον Ουρανό. Η όψη αυτή δεν είναι και η καλύτερη γιατί σημαίνει ότι καθένας από τους δύο προσπαθεί να υποσκάψει τον άλλο. Θα δούμε λοιπόν έναν ιδεολογικό εμφύλιο ενόψει μεταξύ των πλανητών που είναι κατεξοχήν ιδεολόγοι και που από τη μία πλευρά θα είναι όσοι πιστεύουν στην ορμητική αλλαγή της κοινωνίας και από την άλλη όσοι επιθυμούν σταδιακές αλλαγές, χωρίς να θίγονται οι άνθρωποι.

Σε απλά καθημερινά θέματα πάντως, η Νέα Σελήνη είναι καλή για να σχεδιάσετε ένα πασχαλινό ταξίδι, να ξεκινήσετε σπουδές ή σεμινάρια ή να κάνετε εκδρομές με αθλητισμό. Επίσης για αισθηματικές γνωριμίες που έχουν σχέση με το εξωτερικό ή το φοιτητικό περιβάλλον είναι μία Νέα Σελήνη με ενδιαφέρουσες ανοιξιάτικες υποσχέσεις.

Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

Βαγδάτη: Η Πρώτη Αστρολογική Πρωτεύουσα στον Κόσμο

αναδημοσίευση από το filoi-astrologias-ellados.gr


Βαγδάτη: Η Πρώτη Αστρολογική Πρωτεύουσα στον Κόσμο


(Η παρούσα πραγματεία συντάχθηκε από τον Βασίλη Παπαδολιά, δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο Astrology.gr και αναδημοσιεύτηκε στην προηγούμενη ιστοσελίδα της εταιρείας μας στις 15 Μαρτίου 2014)
Χτισμένη δίπλα στην αρχαία Κτησιφώντα, πρωτεύουσα της περσικής δυναστείας των Σασσανιδών (226 μ.Χ – 642 μ.Χ) η Βαγδάτη υπήρξε η πρωτεύουσα των γραμμάτων και των τεχνών για τον Αραβικό Κόσμο για πάνω από τέσσερις αιώνες και μέχρι τις Σταυροφορίες. Δημιουργημένη από τη δυναστεία των Αββασιδών χαλίφηδων, η Βαγδάτη αποτέλεσε το όνειρο ποιητών και λογοτεχνών, ενώ ξακουστή σε όλο τον κόσμο ήταν η αναζήτηση της γνώσης από τους Άραβες χαλίφηδες με αποκορύφωμα τη μετάφραση εκατοντάδων αρχαιοελληνικών κειμένων αλλά και την ίδρυση ενός Οίκου εφάμιλλου της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, του «Οίκου της Σοφίας».
Σύμφωνα με τους Πέρσες Σασσανίδες βασιλιάδες, ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος που λέγεται ότι όταν κατέλυσε την Περσική Αυτοκρατορία, πήρε όλη τη γνώση που είχε συσσωρευτεί εκεί, τη μετέφρασε και την έστειλε στην Αίγυπτο και μετά κατέστρεψε όλες τις γνώσεις της Περσικής Πρωτεύουσας. Καθώς κάθε λαός θεωρεί χρέος του να πιστεύει ότι όλη η γνώση στον κόσμο προήλθε από τον ίδιο (ίσως ένα μάθημα για μας τους Έλληνες) χρέος του κάθε Πέρση λόγιου αλλά και λαϊκού ήταν να μαζέψει τις γνώσεις από όλα τα βιβλία από όλο τον κόσμο και να τις επιστρέψει στην Περσία, όπου θα έπρεπε να μεταφραστούν στην αρχική τους γλώσσα.
Αυτός ήταν ο θρησκευτικός μύθος που είχε επικρατήσει στους Πέρσες βασιλιάδες κι ήταν ο ίδιος που τον υιοθέτησαν οι Αββασίδες χαλίφηδες. Ένας μύθος που ήταν απαραίτητος για να δικαιολογήσει γιατί θα έπρεπε οι άραβες να μεταφράσουν έργα των απίστων. Μύθος κληρονομημένος από την Περσική δυναστεία των Σασσανιδών, που θέλοντας να συνδέσει τον εαυτό της με την προ Αλεξάνδρου Περσική δυναστεία εφηύρε το μύθο της «παλινόρθωσης» της γνώσης.
Αξίζει κανείς να δημιουργήσει στην ιστορία ένα μύθευμα, μία Μεγάλη Ιδέα; Αξίζει, αν το αποτέλεσμα είναι η άνθιση των γραμμάτων και των τεχνών, που αυτή οδήγησε τον Αραβικό Κόσμο για πάνω από τέσσερις αιώνες. Αξίζει όταν φέρνει στην ίδια αυλή να λογομαχούν λόγιοι της εποχής χρησιμοποιώντας την διαλεκτική μέθοδο του Αριστοτέλη (στα «Τοπικά) για τη φύση του κόσμου όπως περιγράφεται στα Φυσικά του ίδιου συγγραφέα. Αξίζει όταν επιτρέπει στα έργα του Κλαύδιου Πτολεμαίου να μεταφράζονται και να χρησιμοποιούνται ως επίσημη πολιτική του κράτους, που για πρώτη φορά στον κόσμο αναγνώριζε ως επίσημη ιδεολογία του την Αστρολογία.
Η Αστρολογία ως επίσημη ιδεολογία του Χαλιφάτου των Αββασιδών
Γιατί αυτό που δεν ξέρουμε είναι ότι οι Άραβες δεν κληρονόμησαν την Αστρολογία από τους Έλληνες. Την κληρονόμησαν από τους Πέρσες. Αυτούς που επί τέσσερις αιώνες πίστεψαν στο Ζωροαστρισμό, μία θρησκεία κατεξοχήν τοποθετημένη αστρολογικά. Που πίστευε στην αιώνια μάχη του Καλού και του Κακού με τη μορφή του Άχουρα Μάζδα και του Αριμάν, στις στρατιές των Αγγέλων και στην απεικόνιση της μάχης αυτής στον έναστρο ουρανό και στις πλανητικές κινήσεις.
Που τα βασικά δόγματα της θρησκείας αυτής, που προερχόταν από την περσική περίοδο πριν τον Αλέξανδρο, επηρέασαν τη μορφή όλου του κόσμου, καθώς μπόλιασαν τις θρησκείες όλου του μετέπειτα κόσμου (Ιουδαισμό, Χριστιανισμό, Μωαμεθανισμό) με την πίστη ότι υπάρχουν Άγγελοι, υπάρχει μετά θάνατον ζωή, αλλά προπάντων ένας αιώνιος πόλεμους του καλού με το κακό. Που στην ουσία έφερε τον Σατανά να είναι εξίσου δυνατός και σημαντικός στη ζωή με το Θεό. Αλλά για όσους ξέρουν επηρέασε και τον Ελληνικό Κόσμο, μέσω της Πυθαγόρειας Φιλοσοφίας.
Στη βασική πίστη τους οι Πέρσες αστρολόγοι συμφωνούσαν με τους αρχαίους Έλληνες που πίστευαν ότι στις κινήσεις των πλανητών απεικονίζοντας η θέληση των θεών. Σε ότι αφορά τους ίδιους, οι Αρχαίοι Πέρσες πίστευαν ότι στις κινήσεις των πλανητών μπορούσαν να ξέρουν τις κινήσεις της μάχης του Καλού και του Κακού.
Είναι σ’ αυτή τη θρησκεία του Ζωροαστρισμού και σε μία εξαιρετική ιστορική συγκυρία που οφείλουμε την επιβίωση της Αστρολογίας ως σήμερα.
Γιατί οι Αββασίδες χαλίφες, στην προσπάθεια τους να προσεταιριστούν την Περσική αριστοκρατία της εποχής και να στηρίξουν το κράτος τους, υιοθέτησαν την Αστρολογία ως επίσημη πολιτική του κράτους και ως επίσημη ιδεολογία. Επίσημη ιδεολογία που παρηγορούσε τους Πέρσες για την απώλεια της δυναστείας τους με το γεγονός ότι όλες οι δυναστείες έρχονται και παρέρχονται με τους κύκλους των πλανητών. Επομένως όλα μπορούσαν να γίνουν κι αυτοί να τα αντέξουν. Ένας ιδιότυπος στωικισμός περσικής σχολής.
Έτσι, σε μία περίοδο που το Βυζάντιο σπαρασσόταν από τις εσωτερικές έριδες της Εικονομαχίας, και οι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες συναγωνίζονταν ποιος θα καταστρέψει περισσότερα από την αρχαία ελληνική κληρονομιά για να αποδείξουν ότι δεν ήταν ειδωλολάτρες, οι Άραβες τράβηξαν κοντά τους όλους τους διανοούμενους των παλιών επαρχιών του Αλεξάνδρου, της Συρίας και της Αιγύπτου, της Παλαιστίνης και της Δαμασκού γιατί στην αυλή των Αράβων χαλίφηδων οι διανοούμενοι των επαρχιών αυτών δεν ντρεπόντουσαν να λέγονται Έλληνες.
Αυτές είναι οι ιστορικές αιτίες της άνθισης των αραβικών γραμμάτων και των τεχνών, αιτίες που δυστυχώς δε μαθαίνουμε στη σύγχρονη ιστορία.
Η ίδρυση της Βαγδάτης
Αποκορύφωμα της αστρολογικής επίδρασης στο χαλιφάτο των Αββασιδών ήταν η ημερομηνία ίδρυσης της Βαγδάτης, που όπως και η Κωνσταντινούπολη, πριν την ίδρυση της υπήρχε σαν ένα μικρό χωριουδάκι. Από ότι λέγεται λοιπόν η ημερομηνία ίδρυσης της Βαγδάτης επιλέχθηκε με αστρολογική συμβουλή. Με τη συμβουλή περσών αστρολόγων επιλέχθηκε η ημερομηνία της 30ης  Ιουλίου του 762 μ. Χ. Ημερομηνία που δύσκολα ίσως προσεγγίζουμε με γενέθλιο χάρτη λόγω της διαφοράς των ημερολογίων.
Λογαριάζοντας με τη διαφορά των δέκα ημερών που είχε το Γρηγοριανό Ημερολόγιο του 1582 από το Ιουλιανό του 325 (έτος που πρωτοχρησιμοποιήθηκε η μέτρηση των ετών από την Ανάσταση του Χριστού και μετά – γιατί ναι, στην αρχή τα έτη μετριούνταν από την Ανάσταση του Χριστού κι όχι από τη Γέννηση του), καταλήγουμε σε μία διαφορά 1 ημέρας περίπου ανά έτος, οπότε θεωρούμε ότι η καταγεγραμμένη ως 762 μ.Χ ημερομηνία θα πρέπει να έχει 6 ημέρες διαφορά περίπου από το 1585 και 4 ημέρες διαφορά από το 325
Για τους αστρονομικά προσανατολισμένους πρέπει να βρούμε πόσες ημέρες δίσεκτων αιώνων λείπουν εκτός από αυτές που διαιρούνται ακριβώς με το 400, στην περίπτωση μας έχουμε 4 για τα έτη 500, 600 και 700 μ. Χ., ενώ οι άλλες 6 είναι τα έτη 900, 1000, 1100, 1300, 1400, 1500 παραλείποντας τα 800 και 1200 που διαιρούνται ακριβώς με το 400.
Έτσι καταλήγουμε σε ένα χάρτη περίπου όπως αυτός που δείχνουμε στη συνέχεια με ημερομηνία , ο οποίος βεβαίως για να είμαστε σωστοί θέλει περισσότερη μελέτη (π.χ. αναζήτηση πηγών για το τι φεγγάρια υπήρχαν με την ίδρυση της πόλης).
baghda10Σαν ώρα χρησιμοποιήθηκε η 00:00, αν και η μέτρηση της ώρας με τα δυτικά κριτήρια είναι επίσης επισφαλής. Στο χάρτη ο Ήλιος βρίσκεται στον 4ο οίκο, σηματοδοτώντας μία δυναστεία που ήταν κυρίως εσωστρεφής με προβλήματα εδραίωσης στο εσωτερικό, παρά θέματα κατάκτησης. Ο Ερμής στον Καρκίνο σε σύνοδο με το Νότιο Δεσμό στον 3ο οίκο πιθανότατα σηματοδότησε και τη διατήρηση της παλιάς γνώσης.
Ο Άρης στον 1ο οίκο έδωσε μία στρατιωτική δύναμη βασισμένη στην ταχύτητα και τη γνώση, όμως ο Πλούτωνας στον 7ο οίκο μαζί με τον Κρόνο στον 12ο δεν προοιώνιζε καλό μέλλον για το Βασίλειο.
Ωστόσο, αν αυτή είναι η δική μας αντικειμενική κρίση βλέποντας το χάρτη της ίδρυσης, οι αρχαίοι αστρολόγοι δεν θα είχαν χρησιμοποιήσει το νέο ημερολόγιο και η ημ/νία ίδρυσης γι’ αυτούς θα ήταν η 30η Ιουλίου.
Έτσι ο χάρτης της ίδρυσης της πόλης γι’ αυτούς θα πρέπει να ήταν κάπως έτσι:
baghda11Σ’ αυτό το χάρτη οι τότε αστρολόγοι δε θα ήξεραν σίγουρα τις θέσεις του Πλούτωνα και των άλλων εξωκρόνιων πλανητών, αλλά πιθανότατα θα είχαν προσπαθήσει να αντιπαραβάλλουν κάποιες θέσεις πλανητών με ευνοϊκούς απλανείς αστέρες.
Ίσως όχι όλους, αφού πολλούς θα τους ανακάλυπταν οι ίδιοι σε μεταγενέστερα χρόνια, αλλά σίγουρα κάποιους όπως θα προέκυπταν από τους πίνακες του αρχαίου μαθηματικού και αστρολόγου Πτολεμαίου.
Ίσως πάλι η δική μας αστρολογική ερμηνεία να είναι γενικότερα ελλιπής, καθώς δε γνωρίζουμε την πραγματική αστρολογική μέθοδο των Αράβων.
Δεν ξέρουμε ας πούμε αν επηρεασμένοι από τους Ινδούς, ακολουθούσαν τον Αστρικό Ζωδιακό, που θα μας έφερνε το Δία στον Σκορπιό  και τον Ήλιο στον Καρκίνο (που ζωδιακά ταιριάζει περισσότερο στην εσωστρέφεια της αυτοκρατορίας). Δεν ξέρουμε επίσης σε τι μοίρες θα είχαν υπολογίσει ότι βρίσκονταν οι απλανείς αστέρες ή αν χρησιμοποίησαν έτοιμες τις μοίρες του Πτολεμαίου.
Θεωρητικά θα έπρεπε να έχουν κάνει κάποια μετατροπή, καθώς γνωρίζουμε από τις πηγές ότι η μετάπτωση ήταν γνωστή ως μέγεθος κι ότι οι αστρολόγοι έπαιρναν τον πίνακα των απλανών του Πτολεμαίου και κάθε χρόνο πρόσθεταν την μετάπτωση για να βρουν την τρέχουσα θέση τους. Την εποχή εκείνη με τον υπολογισμό του Αρίσταρχου του Σάμιου να είναι ο τελευταίος που είχε γίνει θα μιλούσαμε για μία μοίρα ανά 100 έτη, συνεπώς οι θέσεις απλανών του Πτολεμαίου θα είχαν τροποποιηθεί όπως δείχνει ο παρακάτω δειγματοληπτικός πίνακας.
Απλανής        Θέση Πτολεμαίου Θέση με Μετάπτωση το 762 (περίπου)
Αντάρης        12’40 Σκορπιού 18’40 Σκορπιού
Αλντεμπαράν 12’40 Ταύρου 18’40 Ταύρου
Αλτάιρ           3’50 Αιγόκερω 9’50 Αιγόκερω
Κανόπης        17’10 Διδύμων 23’10 Διδύμων
Ρέγκιουλους   2’30 Λέοντος 8’30 Λέοντος
Αρκτούρος     27’00 Παρθένου 03’00 Ζυγού
Φυσικά, πιο ειδικοί σε αυτόν τον τομέα της αστρολογίας σίγουρα θα μπορούσαν να κάνουν μία πιο διορθωμένη παράθεση εδώ, όμως οι αρχαίοι πέρσες αστρολόγοι σίγουρα θα προσπαθούσαν να βρουν κάποια θέση βασικού πλανήτη ή ωροσκόπου σε κάποιος από τους τυχερούς αστέρες (π.χ. Ρέγκιουλους ή Αλντεμπαράν).
Πράγματι ο Ήλιος είναι ακριβώς στη θέση του Βασιλικού Αστέρα (Ρέγκιουλους), πράγμα που θεωρούμε πολύ πιθανό να θεωρήθηκε κριτήριο για την ίδρυση της πόλης. Αν λοιπόν οι πέρσες αστρολόγοι χρησιμοποιούσαν τον τροπικό ζωδιακό του Πτολεμαίου, θα ήταν πολύ πιθανό να έχουν επιλέξει τη συγκεκριμένη ημέρα εξαιτίας αυτής της συνόδου, καθώς δε θα μπορούσαν να αντισταθούν σε αυτήν.
Για να συνοψίσουμε πάντως θα πρέπει να πούμε ότι σκοπός μας μέσα από όλη αυτή την μελέτη δεν είναι να αναπαραστήσουμε πλήρως την τότε αστρολογική πρόβλεψη, αλλά να δείξουμε πώς σε μία εποχή τόσο μακρινή από μας, η αστρολογία έπαιξε τόσο σημαντικό ρόλο, όχι μόνο στις τύχες του αραβικού έθνους, αλλά και στην ίδια την ιστορία του πολιτισμού, διασώζοντας έργα ασύγκριτης πνευματικής κληρονομιάς.
Ίσως στο μέλλον, έχοντας διαβάσει τα παραπάνω να μάθουμε να σεβόμαστε λίγο παραπάνω την κουλτούρα των λαών που δεν ξέρουμε.

Πολιτική Αστρολογία - Έννοιες και συμβολισμοί για ωροσκόπια κρατών

Εισαγωγή

Η Πολιτική Αστρολογία είναι ένας κλάδος της αστρολογίας με τον οποίο συνήθως δεν ασχολούμαστε οι περισσότεροι, χαμένοι στις υποχρεώσεις της καθημερινότητας μας. Ωστόσο είναι εκείνος ο κλάδος της αστρολογίας που στήριξε την τέχνη της πρόβλεψης τους περισσότερους από τους αιώνες της ύπαρξης της και είναι επίσης εκείνος που δίνει τα λεγόμενα "διαπιστευτήρια" στους επώνυμους αστρολόγους για να μπορούν να ισχυρίζονται ότι είναι έγκυροι στις προβλέψεις τους.

Η εγκυρότητα της Πολιτικής Αστρολογίας παίζει σημαντικότατο ρόλο και στην αποδοχή της αστρολογίας από την κοινωνία γενικότερα καθώς τη βοηθάει να επενδυθεί ένα μανδύα γενικότερης χρησιμότητας και πρακτικότητας. Τα γεγονότα στο χώρο της πολιτικής δεν μπορούν να παρερμηνευτούν, ούτε μπορούν να δοθούν τόσο εύκολα διττές ερμηνείες. Κατά συνέπεια η επιτυχία σε αυτόν τον τομέα μπορεί να φέρει καταξίωση αλλά και η αποτυχία σε αυτόν τον τομέα μπορεί να σημάνει απαξίωση της αστρολογίας γενικότερα και πτώση του κύρους της.

Είναι ίσως άγνωστο στους περισσότερους ότι η αστρολογία στη Μ.Βρετανία είχε ιδιαίτερα μεγάλη αποδοχή μέχρι που ο μεγάλος αστρολόγος Charles Carter προέβλεψε δημοσίως ότι δε θα γίνει πόλεμος με τη Γερμανία. Η ευθύνη του αστρολόγου σε τέτοια μεγάλα θέματα που αφορούν το κράτος είναι πολύ σημαντική κι έτσι τα κριτήρια αξιολόγησης της δουλειάς του θα πρέπει να είναι πολύ αυστηρότερα.

Με ποια μέσα όμως ο αστρολόγος ξεκινά να αναλύσει το γενέθλιο χάρτη μίας χώρας; Τι χάρτες χρησιμοποιεί και πώς κάνει τις προβλέψεις; Το άρθρο αυτό δε φιλοδοξεί να γίνει εγχειρίδιο πολιτικής αστρολογίας (γι' αυτό υπάρχουν και σχολές και αστρολόγοι) ωστόσο μερικές αναφορές και hints θα ήταν αρκετά ενδιαφέροντα για να πάρουμε μία ιδέα για το πώς γίνονται οι προβλέψεις στην Πολιτική Αστρολογία.

Γενέθλιος Χάρτης - Βασικές Αρχές

Το πρώτο ενδιαφέρον ερώτημα για μας είναι: Υπάρχει πράγματι ένας γενέθλιος χάρτης για κάθε χώρα; Σε πολλές περιπτώσεις - κι εδώ στη χώρα μας - οι αστρολόγοι συγκρούονται και διαφωνούν για τη σωστή ημ/νία ίδρυσης ενός κράτους ή την ημ/νία που πρέπει να ληφθεί τέλος πάντων υπόψη για την ανάλυση ενός ωροσκοπίου χώρας.

Ας δούμε τι λέει γι' αυτό ο Nick Campion, συνεχιστής του έργου του Charles Carter, ο οποίος μετά τις αποτυχημένες προβλέψεις του για το Β'Παγκόσμιο Πόλεμο προχώρησε σε ριζικές αλλαγές στον τρόπο πρόβλεψης των γεγονόταν ιδρύοντας μεταξύ άλλων ίδρυμα συλλογής δεδομένως και ημ/νιών για κάθε κράτος, ώστε να υπάρχουν επαρκή στατιστικά δεδομένα για αστρολογική ανάλυση.

Σε ελεύθερη απόδοση λοιπόν ο Nick Campion θα έλεγε τα εξής:

Δεν υπάρχει στην πραγματικότητα γενέθλιος χάρτης για την κάθε χώρα. Όχι τουλάχιστον όπως το εννοούμε. Οι χώρες δεν έχουν κάποια ημ/νία γέννησης. Αυτό είναι ίδιο των ανθρώπων. Στις χώρες υπάρχουν χάρτες γεγονόταν, που κάθε ένα αφήνει το στίγμα του πάνω στη χώρα και λειτουργεί ως συμπληρωματικό ωροσκόπιο. Τέτοια ωροσκόπια μπορεί να έχουμε πολλά. Κάθε κρίσιμη στιγμή στη ζωή ενός έθνους, στιγμή που το επηρεάζει συλλογικά ή αλλάζει τον τρόπο οργάνωσης της ζωής του μπορεί να καταλήγει σε ένα τέτοιο ωροσκόπιο.

Αφού λοιπόν δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο γενέθλιο ωροσκόπιο για τη χώρα δεν έχει νόημα η σύγκρουση για το ποιο είναι το σωστό ωροσκόπιο ή ο γενέθλιος χάρτης ενός κράτους.

Ακόμα κι αν υπήρχε όμως ένα ωροσκόπιο κράτους τι θα απεικόνιζε στην πραγματικότητα; Απεικονίζει την ίδια τη χώρα; Ή μήπως απεικονίζει το μύθο που έχει δημιουργήσει κανείς για μία χώρα. Στην Αμερική π.χ. λέει ο Nick Campion πολλοί αστρολόγοι υϊοθετούν το ωροσκόπιο που δείχνει ανερχόμενους τους Διδύμους στη χώρα, επειδή σημειολογικά ο Αμερικανός θεωρείται επικοινωνιακός και συνεχώς "σε κίνηση". Είναι όμως αληθές αυτό το μοτίβο; Ισχύει το ίδιο και για τις αγροτικές επαρχίες των ΗΠΑ; Ή για τις ευαγγελικές σέκτες; Ή μήπως αυτός είναι ένας μύθος που έχουμε για τη χώρα;

Όταν κοιτάζουμε λοιπόν ένα χάρτη ενός έθνους πρέπει να έχουμε και τούτο στο μυαλό μας, μήπως η εικόνα που κοιτάζουμε είναι η εικόνα που έχουν οι άλλοι για μας (ή αν κοιτάμε το ωροσκόπιο άλλης χώρας, εμείς γι' αυτούς).

Μερικές οδηγίες για την ερμηνεία του χάρτη

Ας δούμε τώρα και μερικά guidelines για την ερμηνεία των διελεύσεων στους οίκους ενός γενέθλιου χάρτη χώρας. Τι σηματοδοτούν αλήθεια οι οίκοι και οι πλανήτες στην πολιτική αστρολογία; Οι σημασίες των πλανητών αναφέρονται αρκετά συχνά στα σχετικά εγχειρίδια (Ήλιος/Ηγεσία, Σελήνη/Λαός, Ερμής/Επικοινωνίες, Αφροδίτη/Τέχνες αλλά και για άλλους Δικαιοσύνη ως Θέσπιση Νόμων, 'Αρης/Σώματα Ασφαλείας, Δίας/Δικαιοσύνη-Εκπαίδευση ως λειτούργημα, Κρόνος/Εκτελεστική Εξουσία, Ουρανός/Επαναστάσεις, Ποσειδώνας/Ιδρύματα, Προπαγάνδα, Πλούτωνας/Περιθώριο, μυστικές υπηρεσίες, κ.ά). Πιο ενδιαφέρουσες όμως δείχνουν να είναι οι ερμηνείες των οίκων. Ας δούμε τις σημασίες επιγραμματικά (σκοπός δεν είναι η πληρότητα, αλλά μία γεύση των ερμηνειών που μπορούν να δοθούν και κυρίως ο συμβολικός κύκλος που σχηματίζουν).

Και μία πολύ ωραία επεξήγηση των οίκων συμβολικά για τα κράτη.

1ος οίκος: Οι κοινοί μύθοι που φέρνουν μία κοινωνία μαζί (ποιοι είμαστε; π.χ. στην Ελλάδα, είμαστε απόγονοι των αρχείων ελλήνων, φορείς του πολιτσμού, εκπολιτιστές, κλπ)

2ος οίκος: Τώρα που είμαστε μαζί, πώς θα ζήσουμε; Πώς θα παράγουμε;

3ος οίκος; Τώρα που παράγαμε, θα ανταλλάξουμε, θα εμπορευτούμε, θα ταξιδέψουμε, θα έρθουμε σε συναλλαγή; Θα μορφωθούμε για να διαχειριστούμε όλα αυτά; Θα χτίσουμε ένα σύστημα επικοινωνίας (προπαγάνδας) για να επικοινωνούμε όλοι μαζί;

4ος οίκος: Ανάπτυξη κοινωνιών, εκμετάλλευση ορυκτού πλούτου, πόλεων

5ος οίκος: Ανάπτυξη Κουλτούρας, Πολιτισμού

6ος οίκος: Υπηρεσίες, εργάτες, ακόμη και στρατός με την έννοια του σώματος που υπηρετεί την τάξη και θυσιάζεται για το κράτος και το λαό

7ος οίκος: Εξωτερική Πολιτική

8ος οίκος: Κέρδη από εξωτερικό εμπόριο, δράση στο διεθνές καπιταλιστικό πλαίσιο, κέρδη και δράση στα διεθνή χρηματιστήρια.

9ος οίκος: Δικαιοσύνη, Νόμοι, Φιλοσοφία, Θρησκεία

10ος οίκος: Εκτελεστική Εξουσία

11ος οίκος: Συλλογικό consensus στην Εκτελεστική Εξουσία, όταν μιλάμε για αντιπροσωπευτικό σύστημα, αυτή εκπροσωπείται από όργανα όπως η Βουλή.

12ος οίκος: Οι δυνάμεις της κοινωνίας που είναι στο περιθώριο. Επαναστάτες και reformers αλλά και εγκληματίες και τρομοκράτες (καμία φορά δε διακρίνουμε και εύκολα μεταξύ των δύο). Μέσα από τη δράση αυτών των ανθρώπων η κοινωνία δημιουργεί νέους μύθους (1ος οίκος) και ξεκινά ένα νέο κύκλο

Παρατηρούμε λοιπόν ότι κι οι ερμηνείες των οίκων στην Πολιτική Αστρολογία έχουν κι αυτές τη δική τους ομορφιά και το δικό τους κυκλικό συμβολισμό.

Πέραν αυτού όμως τι άλλα σημεία και ενδείξεις μελετούν οι αστρολόγοι στην Πολιτική Αστρολογία για να δουν το μέλλον και τις εξελίξεις;

Οι βασικές πρακτικές των μεσαιωνικών αστρολόγων που επιβίωσαν σε μεγάλο βαθμό και μέχρι το Β'Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν η μελέτη των κύκλων συνόδου του Δία με τον Κρόνο, οι εκλείψεις αλλά και η είσοδος του Ήλιου στην 1η μοίρα του Κριού, που τη θεωρούσαν ένα ακόμη σημαντικό "κύκλο".

Αργότερα, τον 20ο αιώνα οι Γάλλοι Henri Gouchon και Andre Barbault άρχισαν να μελετούν την επίδραση των εξωκρόνιων πλανητών ενώ αξιοσημείωτη ήταν η εισαγωγή της γιουνκιανής προσέγγισης από τη Liz Greene τη δεκαετία του 1970, βάσει της οποίας λέγεται ότι προβλέφτηκε το τέλος του Ψυχρού Πολέμου κι η πτώση της Σοβιετικής Ένωσης (μία εργασία ωστόσο που πρέπει πρώτα να τη βρούμε και να την αξιολογήσουμε).

Βλέπουμε λοιπόν ότι και στην Πολιτική Αστρολογία τα ρεύματα που επηρεάζουν την καθημερινή μας πρόβλεψη υπάρχουν και δραστηριοποιούνται σθεναρά. Ωστόσο οι παλιές παραδοσιακές μελέτες των εκλείψεων καθώς και οι μακροκοσμικοί κύκλοι των πλανητών συνεχίζουν κι αυτές να πρωταγωνιστούν στις προβλέψεις της Πολιτικής Αστρολογίας.

Συμπέρασμα:

Τι συμπέρασμα θα μπορούσε να βγάλει ένας απλός αναγνώστης από τις παραπάνω αναφορές; Ίσως όχι κάτι που να αφορά την καθημερινότητα του με την έννοια που την ξέρουμε, αλλά σίγουρα κάποιες ιδέες από την προσέγγιση αυτή πιστεύω προσωπικά ότι αξίζουν τη μελέτη μας. Η έννοια του "μύθου" που συνενώνει ένα έθνος, οι κύκλοι του Δία με τον Κρόνο, η μελέτη των μακροκοσμικών κινήσεων των πλανητών είναι από τα ζητήματα που θα μπορούσαμε να επεκταθούμε περισσότερο. Επ' αυτού επιφυλασσόμαστε για τη συνέχεια...

Βιβλιογραφία

1. Nick Campion, Introduction to Mundane Astrology, Mayo School of Astrology Certificate Notes

Σημείωση: Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στην ιστοσελίδα του Myhoroscope.gr και δημοσιεύεται εδώ με ελαφριές διορθώσεις.