Στην πορεία ενασχόλησης μας με την Αστρολογία συχνά απαντήσαμε στο δρόμο μας τόσο την Εσωτερική Φιλοσοφία όσο και τον Αποκρυφισμό. Συχνά αυτά τα δύο συνδέονται και συγχέονται στο μυαλό του ανθρώπου. Καλο ειναι όμως να ξερουμε οτι αλλο πράγμα είναι η Εσωτερικη Φιλοσοφια κι αλλο ο Αποκρυφισμος. Είναι το ίδιο διαφορετικό όσο και η Επιστήμη και η Τεχνολογία. Αν και η δεύτερη προαπαιτεί την πρώτη, υπάρχει μία ουσιώδης διαφορά. Η Τεχνολογία θέλει να αλλάξει τον κόσμο, ενώ η Επιστήμη απλά τον εξηγεί. Με την ίδια λογική και η Εσωτερικη Φιλοσοφια εχει πρωτιστο στοχο να νοηματοδοτησει τον κοσμο, ο Αποκρυφισμος έχει άλλο σκοπό. Να τον αλλαξει. Ειναι μια βασικη διαφορα, γιατι στην πρώτη περιπτωση στην ουσια ψάχνουμε να αποκαταστήσουμε την ελλειψη γνωσης μας, ενω στη δεύτερη ξεκιναμε ότι ο κόσμος όπως είναι δεν είναι καλός και θέλει βελτίωση.
Στον δυτικό αποκρυφισμό το τελευταίο συνδέεται στενά με την Αφετηρια της Πτωσης. Το οτι ο κοσμος δεν ειναι καλος όπως είναι και πρεπει ν αλλαξει είναι κληρονομικά πολλών γνωστικών κινήσεων από την εποχή του Χριστού και πιο πριν, από την εποχή του Ζωροάστρη. Συμβολικά όμως, εάν θεωρήσουμε ότι στη ζωή υπάρχει ένα μονοπάτι ενσωμάτωσης στην πραγματικότητα και ένα μονοπάτι αναθεώρησης της θα λέγαμε ότι ο Αποκρυφισμός αποτελει το αναθεωρητικο κομματι, που δεν αποδεχεται οτι ο ανθρωπος καλως εχει ως εχει κι οτι για την εξελιξη του ¨εχουν γνωσιν οι φυλακες¨ παρα θεωρει οτι ο ανθρωπος εχει δυναμεις ανεκμεταλλευτες που κακως δεν εχει αναπτυξει.
Υπ αυτη την εννοια ο Αποκρυφισμος σχετιζεται και με τη λεγομενη Εωσφορικη πλευρα μας η τη Βουλητικη πλευρα του Τροχου της Ζωης. Το προβλημα σε αυτή τη θεώρηση ειναι απο ποιο πεδιο ξεκινα η Βουλητικη πλευρα κι αν καταληγει τελικα ως κοινος εγωισμος. Εκει ειναι το προβλημα του Αποκρυφισμου που καταληγει τελικα να υπηρετει τη σκοτεινη πλευρα μας. Από την άλλη βέβαια και το μονοπάτι της Αποδοχής και της Συγχώρεσης δεν είναι πάντα και το καλύτερο, καθώς εύκολα οδηγεί στη Συνήθεια και τη Λατρεία.
Είναι σημαντικό όμως να ξέρουμε ότι Εσωτερική Φιλοσοφία και Αποκρυφισμός κινούνται τελικά σε διαφορετική κατεύθυνση, ασχέτως αν έχουν ίδια αφετηρία κι όταν κινούμαστε σε αυτόν τον χώρο να μπορούμε να διακρίνουμε ανάμεσα στις δύο Ατραπούς και να παίρνουμε αναλόγως και σύμφωνα με τη δική μας άποψη θέση. Σε πρακτικά ζητήματα όπως "βλέπω χάρτη για να καταλάβω πώς σκέφτεται" ή "βλέπω χάρτη για να δω τις αδυναμίες του και να τον τυλίξω" η διαφορά μπορεί να γίνει πιο εμφανής και πιο ουσιαστικά πρακτική.
ΒΠ
Στον δυτικό αποκρυφισμό το τελευταίο συνδέεται στενά με την Αφετηρια της Πτωσης. Το οτι ο κοσμος δεν ειναι καλος όπως είναι και πρεπει ν αλλαξει είναι κληρονομικά πολλών γνωστικών κινήσεων από την εποχή του Χριστού και πιο πριν, από την εποχή του Ζωροάστρη. Συμβολικά όμως, εάν θεωρήσουμε ότι στη ζωή υπάρχει ένα μονοπάτι ενσωμάτωσης στην πραγματικότητα και ένα μονοπάτι αναθεώρησης της θα λέγαμε ότι ο Αποκρυφισμός αποτελει το αναθεωρητικο κομματι, που δεν αποδεχεται οτι ο ανθρωπος καλως εχει ως εχει κι οτι για την εξελιξη του ¨εχουν γνωσιν οι φυλακες¨ παρα θεωρει οτι ο ανθρωπος εχει δυναμεις ανεκμεταλλευτες που κακως δεν εχει αναπτυξει.
Υπ αυτη την εννοια ο Αποκρυφισμος σχετιζεται και με τη λεγομενη Εωσφορικη πλευρα μας η τη Βουλητικη πλευρα του Τροχου της Ζωης. Το προβλημα σε αυτή τη θεώρηση ειναι απο ποιο πεδιο ξεκινα η Βουλητικη πλευρα κι αν καταληγει τελικα ως κοινος εγωισμος. Εκει ειναι το προβλημα του Αποκρυφισμου που καταληγει τελικα να υπηρετει τη σκοτεινη πλευρα μας. Από την άλλη βέβαια και το μονοπάτι της Αποδοχής και της Συγχώρεσης δεν είναι πάντα και το καλύτερο, καθώς εύκολα οδηγεί στη Συνήθεια και τη Λατρεία.
Είναι σημαντικό όμως να ξέρουμε ότι Εσωτερική Φιλοσοφία και Αποκρυφισμός κινούνται τελικά σε διαφορετική κατεύθυνση, ασχέτως αν έχουν ίδια αφετηρία κι όταν κινούμαστε σε αυτόν τον χώρο να μπορούμε να διακρίνουμε ανάμεσα στις δύο Ατραπούς και να παίρνουμε αναλόγως και σύμφωνα με τη δική μας άποψη θέση. Σε πρακτικά ζητήματα όπως "βλέπω χάρτη για να καταλάβω πώς σκέφτεται" ή "βλέπω χάρτη για να δω τις αδυναμίες του και να τον τυλίξω" η διαφορά μπορεί να γίνει πιο εμφανής και πιο ουσιαστικά πρακτική.
ΒΠ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου