Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2009

Αστρολογίας Μαθήματα στο Εναλλακτικό Κέντρο SMG

Ξεκίνησαν τα μαθήματα αστρολογίας στο εναλλακτικό κέντρο SMG στην οδό Παπανικολή στο Χαλάνδρι. Κάθε Τετάρτη 18:00 με 21:00 λειτουργεί το πρώτο group μαθημάτων. Για περισσότερες πληροφορίες, απευθυνθείτε στην ιστοσελίδα του κέντρου, www.smg1.gr

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009

9 Νοεμβρίου 1989 - Η μέρα που έπεσε το Τείχος του Βερολίνου

Ήμουν στην τελευταία τάξη του Λυκείου τότε... Ακούγαμε για τον Γκορμπατσόφ και ζούσαμε και την αλλαγή των πραγμάτων στην Ελλάδα με τη συγκυβέρνηση Μητσοτάκη... Κάτι φαινόταν να αλλάζει, αλλά δεν ξέραμε ακριβώς τι... Και ξαφνικά σε ένα μήνα όλο το ανατολικό μπλοκ είχε καταρεύσει... Δεν μπορούσαμε να το πιστέψουμε... Ούτε εμείς, ούτε οι ίδιοι οι αριστεροί... Ο Μητσοτάκης βγήκε πανηγυρικά την άνοιξη κυβέρνηση, έχοντας το ρεύμα της ιστορίας με το μέρος του... Το τέλος των πολέμων φαινόταν να έχει φτάσει... Κι εκείνη την Πρωτοχρονιά ο κόσμος ένιωθε κάποια ελπίδα...



9 Νοεμβρίου 1989... Ο χάρτης της ημέρας (λήφθηκε ενδεικτικά το βράδυ στις 23:00) δείχνει συνοθύλλευμα πλανητών στο Σκορπιό. Δίας και Χείρωνας σε σύνοδο στον Καρκίνο και μία Σελήνη στο ζώδιο των Ιχθύων βάζουν το μεγαλύτερο πλήθος των πλανητών στα νερά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όλη την ημέρα το πλήθος μαζεύεται στα σημεία ελέγχου περάσματος στο Δυτικό Βερολίνο έχοντας ακούσει ότι η κυβέρνηση της Ανατολικής Γερμανίας έχει αποφασίσει να χαλαρώσει τις άδειες εισόδου. Μαζεύεται και ελπίζει (Ιχθύς)

Τη νύχτα της 9ης Νοεμβρίου, μόλις η Σελήνη μπαίνει στον Κριό, το πλήθος δεν αντέχει άλλο την αναμονή και ξεσπά. Όσο κρατά η νύχτα και το τετράγωνο της Σελήνης με τον Κρόνο, το πλήθος γκρεμίζει. Οι στρατιώτες κοιτούν άναυδοι, καθώς δεν έχουν διαταγές. Ο Άρης στο Σκορπιό σε εξάγωνο με τον Ουρανό, στην ουσία τον σιγοντάρει.

Η αντίθεση Δία / Κρόνου-Ποσειδώνα έδειχνε την ισορροπία του τρόμου που είχε προηγηθεί. Θα ανοιχθεί το καθεστώς στη Δύση; Θα δώσει ελευθερίες; Τη νύχτα της εξέγερσης θα πυροβοληθεί το πλήθος; Ευτυχώς τόσο ο Δίας στην έξαρση του όσο και ο Κρόνος στην κυριαρχία του έδειξαν αυτοσυγκράτηση. Αντιμετώπισαν τη σύγκρουση με αξιοπρέπεια όπως αρμόζει στους τίτλους τους.

9 Νοεμβρίου 1989.. μία μέρα που την ημ/νία της δε τη θυμόμαστε πια... Το συναίσθημα της όμως θα το θυμόμαστε για πάντα...

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

Γιατί εναλλακτική ιατρική σε ένα site αστρολογίας;

Αναδημοσίευση από το http://newageastrology.forumotion.com

Πολλοί αναρωτιούνται για ποιο λόγο θα άνοιγε κανείς μία ενότητα εναλλακτικής ιατρικής σε ένα site αστρολογίας. Πέρα από την προφανή σχέση με τον τρόπο ζωής τι παραπάνω θα μπορούσε να βρει κανείς σα σχέση μεταξύ της εναλλακτικής ιατρικής και της αστρολογίας; Μήπως η όλη προσπάθεια έχει να κάνει με την ένταξη σε ένα κουβά της αστρολογίας, της αυτογνωσίας κι ό,τι γενικά θεωρείται new age?

Η αλήθεια είναι ότι ιστορικά η αστρολογία συνδεόταν ανέκαθεν με την ιατρική και την βοτανολογία. Από τον καιρό του Ιπποκράτη μέχρι τον Παράκελσο οι ιατροί μάθαιναν αντιστοιχίες μεταξύ των αστρολογικών συμβόλων και των βοτάνων. Η απόσταση μεταξύ της τότε εποχής και σήμερα δεν είναι τόσο μεγάλη όσο νομίζουμε. Έχει καμία διαφορά να ξέρεις ότι η γλυκοπατάτα έχει στεροειδή, που εμποδίζουν την αντισύλληψη με το να την εντάσσεις σε κάποιον πλανήτη που έχει αντίστοιχες ιδιότητες;

Κατά τη γνώμη μου καμία. Αρκεί να έχεις υπόψη σου ότι μιλάς για ένα συμβολικό σύστημα. Κι όχι για ένα σύστημα πίστης.

Τη σημερινή εποχή όμως οι κλασσικές αυτές αντιστοιχίες δείχνουν να έχουν ξεχαστεί. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζουμε εμείς εδώ στην Ελλάδα, γιατί στο εξωτερικό τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Στην Αμερική πέρυσι είχαμε γύρω στα 420 εκατομμύρια επισκέψεις σε γιατρούς εναλλακτικής ιατρικής, ενώ σε κλασσικούς φαρμακευτικούς γιατρούς πήγαν οι επισκέψεις έμειναν στα 360 εκατομμύρια.

Η συζήτηση γύρω από το εμβόλιο της γρίππης είναι ένα ακόμα επεισόδιο στις αμφιβολίες που έχει πλέον ο σύγχρονος κόσμος για την ποιότητα της περίθαλψης που δέχεται. Τα φάρμακα παίρνουν άδεια κυκλοφορίας ως δήθεν ασφαλή και μετά από δύο χρόνια βρίσκονται οι πρώτες τους παρενέργειες.

Τι σχέση έχει όμως με την αυτογνωσία η εξάσκηση της εναλλακτικής ιατρικής; Όσο ίσως ο Φάντης με το ρετσινόλαδο; Ή υπάρχει μία σχέση πιο βαθιά που δεν την αναγνωρίζουμε; Η αλήθεια είναι ότι η φαρμακευτική ιατρική είναι η ιατρική της ευκολίας. Πονάει κεφάλι, παίρνει depon, περνάει κεφάλι. Στο σύγχρονο τρόπο ζωής του εννέα με πέντε δεν υπάρχουν περιθώρια για ασθένεια, ούτε για ελαστικό ωράριο εργασίας, ούτε για απουσίες. Όλα είναι σε ένα πρόγραμμα, το πότε θα πάμε τα παιδιά στο σχολείο, πότε θα πάμε να τα πάρουμε, κλπ.

Η εναλλακτική ιατρική όμως απαιτεί χρόνο. Δεν είναι η ιατρική του ψεκάστε - σκουπίστε - τελειώσατε. Απαιτεί καθημερινή ενασχόληση, αυτοπειθαρχία, αυτοσυγκράτηση στους "πειρασμούς", πρόκριση του ωφέλιμου από το ωραίο (το σκορδάκι κι αν μυρίζει, προλαβαίνει τις καρδιοπάθειες και την υπέρταση) και ένα διαφορετικό ρυθμό ζωής.

Με άλλα λόγια μπαίνοντας σε μία διαδικασία εναλλακτικής άποψης για τη διατροφή, την υγεία, την ιατρική μπαίνουμε σε μία διαδικασία "αυτοκάθαρσης", που εκτός από σωματικά στοιχεία έχει και ψυχολογικά. Στη δουλειά ανεβαίνουμε τις σκάλες, αντί να πάμε με το ασανσέρ. Στην πλατεία πάμε με τα πόδια για καφέ κι όχι με το αυτοκίνητο. Η προσπάθεια και η φυσική άσκηση γίνεται μέρος της ζωής μας κι όχι δυσάρεστη αναγκαιότητα.

Με την έννοια αυτή όσο κι αν φαίνεται απίθανο να βρει κανείς μία ενότητα με εναλλακτικό τρόπο ζωής σε ένα site αστρολογίας, άλλο τόσο είναι και πιθανό. Γιατί η αστρολογία υπήρξε ανέκαθεν τρόπος ζωής κι όσο κι αν προσπαθούμε να τη μετατρέψουμε σε μαθηματικό πρόβλημα, δεν μπορούμε να το καταφέρουμε. Οι σημερινές συνθέσεις της αστρολογίας με τη θεραπεία, το δράμα και τα βιωματικά ηχούν τόσο παράξενες όσο και οι πρώτες προσπάθειες του Rudhyar να συνθέσει συστημική ψυχολογία και αστρολογία.

Κι όμως όπως εξήντα χρόνια μετά κανείς δε διανοείται να μη μιλήσει για ψυχολογική αστρολογία.

Βεβαίως στην προσπάθεια αυτή δε θέλουμε να προχωρήσουμε σε ακρότητες. Μακριά από μας συνταγές για μαγικά φίλτρα, καθώς και η "συνταγογραφία". Δεν είμαστε γιατροί κι ούτε θέλουμε να γίνουμε. Η άποψη μας θα είναι διερευνητική άλλοτε από την πλευρά της ιατρικής, με βάση βιβλιογραφία σύγχρονων επιστημόνων κι άλλοτε από την πλευρά της αστρολογίας ξεσηκώνοντας αρχαίους συγγραφείς αλλά και σύγχρονους μελετητές της ιατρικής αστρολογίας.

Ελπίζουμε να είστε μαζί μας σε αυτή την πορεία και να μας κάνετε συντροφιά. Η συμμετοχή σας θα μας είναι και ευχάριστη και χρήσιμη...

Με εκτίμηση για τους αναγνώστες...

Βασίλης Παπαδολιάς

Μεταφυσικό δε σημαίνει και γελοίο...

Δεν ξέρω πόσοι από τους αναγνώστες παρακολουθούν την τελευταία παραγωγή του Ποιος θα είναι ο διάδοχος του Uri Geller. Προσωπικά την παρακολούθησα χτες πρώτη φορά, αλλά χάριν σε μια απειλή βόμβας που διέκοψε τη ζωντανή μετάδοση, κατάφερα κι είδα "πακέτο" και στιγμιότυπα της χτεσινής προβολής. Εκείνο που αποκομίζω πραγματικά σαν εντύπωση από το όλο αυτό πακέτο ψυχαγωγίας είναι ένας πλήρης ευτελισμός αυτού που ονομάζουμε μεταφυσική.

Πριν δω αυτές τις εκπομπές είχα την αίσθηση ότι κάποιος που ήταν Mentalist ίσως (λέω ίσως) να είχε όντως και κάτι παραπάνω να δώσει από ένα απλό ταχυδακτυλουργό. Δυστυχώς όμως δεν επιβεβαιώθηκα από το αποτέλεσμα. Δεν είναι μόνοι η εκπομπή του Λαζόπουλου που εντόπισε τη Μανωλίδου να απαντά πριν έρθει η σειρά της, που μου κίνησε υποψίες. Μία γενικότερη σειρά γεγονότων δείχνει ότι πολλά από τα πράγματα είναι fake.

Εχτές για παράδειγμα παρατήρησα το πείραμα του πιτσιρικά Γιώργου Λούκου. Η δεσποινίς Πατρίτσια μαζεύει τα αντικείμενα προς αναγνώριση, και:

- απορρίπτει αντικείμενα, χωρίς να μας λέει γιατί
- παίρνει από ένα θεατή μία μπαταρία και φωνάζει μικροφωνικά "πού τη βρήκες την μπαταρία;" (τ' ακούς Γιώργο, έχω και μία μπαταρία, δεν ήταν στο αρχικό πλάνο γι' αυτό στο λέω). Αυτοσχεδιασμός που θα εκθέσει μετά το Γιώργο.

Στη συνέχεια ξεκινά η αναγνώριση των αντικειμένων κι ο Γιώργος αναγνωρίζει τα δύο πρώτα αντικείμενα και φτάνει η ώρα του τρίτου αντικειμένου. Η Πατρίτσια παίρνει στα χέρι της ένα φορτιστή, αλλά μετά το μετανιώνει και παίρνει την μπαταρία (μήπως είχε ένα "πειραχτήρι" μέσα της και "χάλασε" τη συμφωνία;)

Ο Γιώργης ο καημένος δεν ξέρει ότι χάλασε το πρόγραμμα κι αρχίζει και περιγράφει.... το φορτιστή (!!). "Είναι πλαστικό, μαύρο, έχει και λίγο ασημί", άστα να πάνε. Τελικά όλο θρίαμβο της λέει ότι πρόκειται για ένα ... φορτιστή, αλλά αυτή του λέει "Όχι, είναι μία μπαταρία"...

Στη συνέχεια φωνάζουν επάνω και ένα δεύτερο καλεσμένο, δήθεν για να κάνουν πιο δύσκολο το πράγμα. Ο δεύτερος καλεσμένες είναι εμφανώς αναστατωμένος γιατί έχει καταλάβει ο άνθρωπος ότι έγιναν ρόμπα... Ο Γιώργος τους λέει να επιλέξουν έναν μεταξύ τους να πάρει το αντικείμενο.

Συνεννοούνται με την Πατρίτσια να πάρει αυτή το αντικείμενο, που δεν είναι άλλο από ... το φορτιστή. Κι ο Γιώργης που θεωρητικά δεν.. έβλεπε... λέει στην Πατρίτσια.. "ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ, Πατρίτσια, έχεις το φορτιστή !!!" Μα και που το΄ξερες Γιώργη μου, ότι ντε και καλά είχε ένα φορτιστή το καλαθάκι μέσα (;;;)

Αλλά δεν τελειώνει βέβαια εδώ η διαδικασία... Μένει ένα τελευταίο αντικείμενο που για να γίνει ντε και καλά πιο δύσκολη η διαδικασία λέει ο Γιώργης στο δεύτερο καλεσμένο να το δώσει στον ιδιοκτήτη του στο κοινό.

Δεν κάθισα να δω την υπόθεση μέχρι το τέλος, αλλά ο καλεσμένος την ώρα που ψάχνει τον ιδιοκτήτη κάνει το εξής "τρελό". Κουνάει το αντικείμενο, το οποίο δεν είναι άλλο από ....κλειδιά (!!).

Και η ερώτηση κρίσεως είναι βέβαια τα κλειδιά δεν ακούγονται από μικρόφωνο του καλεσμένου; (λέμε τώρα)...

Είναι καλό να γίνονται εκπομπές show και μάλιστα αρκετοί από τους διαγωνιζόμενους όπως για παράδειγμα το ξυρισμένο παιδί που έκανε το νούμερο με το μαχαίρι την προηγούμενο φορά, έχουν προετοιμαστεί αρκετά ώστε να μη δείχνουν τουλάχιστον προς τα έξω μία εικόνα υποτίμησης του κοινού που τους βλέπει.

Υπάρχουν όμως άλλα νούμερα που εκθέτουν και τους υποψήφιους mentalist αλλά και τους ίδιους τους καλεσμένους (και απορώ βέβαια, γιατί δέχονται να εκτεθούν σε αυτή την "απάτη")...

Τέτοια βλέπουν οι διάφοροι σκεπτικιστές και απορρίπτουν συλλήβδην αυτό που ονομάζουμε μεταφυσική.. Και καλά κάνουν βέβαια, κι εγώ στη θέση τους το ίδιο θα έκανα...

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009

Ωριαία Αστρολογία και το Άτομο στην Κατάσταση

Αναδημοσίευση από το http://newageastrology.forumotion.com

Οι περισσότεροι από μας που ασχολούνται τα τελευταία χρόνια με την Αστρολογία έχουμε ακούσει για τη συστημική θεώρηση ενός ωριαίου χάρτη. Μία άλλη παρόμοια άποψη που ίσως να μην έχουμε ακούσει είναι η αντιμετώπιση ενός ωριαίου (αλλά κι ενός επιλεκτικού) χάρτη ως ένδειξη αλληλεπίδρασης ενός Ατόμου σε μία Κατάσταση.

Η έννοια του Ατόμου στην Κατάσταση είναι μία μέθοδος που χρησιμοιείται κατά κόρον στην Κοινωνική Εργασία και έχει τις καταβολές της στις Ψυχοκοινωνικές θεωρίες της Ψυχολογίας. Το βασικό χαρακτηριστικό της (που ίσως την κάνει και πρόδρομο της συστημικής θεωρίας) είναι ότι δεν αντιμετωπίζει τον άνθρωπο ως ασθενή, ο οποίος απαιτεί ψυχοθεραπεία, επειδή έχει κάποια συγκεκριμένα ψυχολογικά προβλήματα (όπως κάνουν συνήθως οι περισσότερες ψυχοθεραπευτικές σχολές), αλλά ως ένα άτομο που ζει μία συγκεκριμένη κατάσταση και είναι υποχρεωμένο να βελτιώσει τη λειτουργικότητα του μέσα σε αυτή την κατάσταση κι όχι με το να αποκοπεί από αυτή.

Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι ο ψυχοθεραπευτής ή ο κοινωνικός λειτουργός που στηρίζει το άτομο, προσπαθεί να βρει τρόπους ενίσχυσης του μέσα στην υπάρχουσα κατάσταση που ζει και επομένως αναγκαστικά κάνει διάγνωση και θεραπεία «κατά περίπτωση». Με τη μεθοδολογία αυτή αναπτύσσεται έτσι στην ουσία μία σειρά από θεραπείες «κατά περίπτωση» ή αλλιώς “case studies”.

To βασικό χαρακτηριστικό της προσέγγισης αυτής είναι ότι λαμβάνει πλέον υπόψη της τον «εξωτερικό» παράγοντα στη στήριξη ενός ατόμου και φεύγει από το αυστητά ψυχαναλυτικό μοντέλο που έβλεπε το συνολικό περιβάλλον ως αποτέλεσμα αποκλειστικά των δικών μας συμπεριφορών (προβολών, μεταθέσεων, κλπ).

Τι σημαίνει όμως αυτή η διαφοροποίηση για την αστρολογία; Και πού μπορεί να χρησιμεύσει στην ερμηνεία ενός επιλεκτικού ή ενός ωριαίου χάρτη; Στη σύγχρονη αστρολογία έχουμε δώσει τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερη έμφαση στις πλανητικές δυνάμεις και τον τρόπο που αυτές μέσω των όψεων συμβολίζουν εσωτερικές συγκρούσεις ή προβολές ή μεταθέσεις. Εκείνο που έχουμε αρχίσει όμως συνειδητά ή ασυνείδητα να παραγνωρίζουμε είναι η σημασία του Ωροσκόπου.

Ο Ωροσκόπος στην περίπτωση του αστρολογικού χάρτη συμβολίζει την «κατάσταση». Είναι η κατάσταση εκείνη στην οποία βρισκόμαστε και την οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μέσα από τον αστρολογικό χάρτη. Σύμφωνα με την προσέγγιση του ¨Ατόμου στην Κατάσταση» η κατάσταση που συμβολίζει ο Ωροσκόπος έχει ένα ορισμένο βαθμό «ανεξαρτησίας» από την υποκειμενικότητα του καθενός μας. Με άλλα λόγια στον αστρολογικό χάρτη δημιουργείται ένα δίπολο. Από τη μία το άτομο, που αφορά ο χάρτης κι από την άλλη η κατάσταση που έχει να αντιμετωπίσει.

Η άποψη περί «ανεξαρτησίας» του Ωροσκόπου από την υποκειμενικότητα που υποδηλώνουν οι πλανητικές επιδράσεις στον αστρολογικό χάρτη δε θα φανεί κι ιδιαίτερα ξένη σε όσους μελετητές της αστρολογίας εξετάζουν τελευταία και πάλι τις αρχαίες ελληνιστικές διδασκαλίες ή χρησιμοποιούν στην πράξη για αρκετό καιρό την ωριαία ή την επιλεκτική αστρολογία. Η χρήση αυτών των μεθόδων αστρολογικής πρόβλεψης έχει σαν αποτέλεσμα πολλές φορές να συμφιλιωνόμαστε με την ιδέα ενός «μοιραίου» ωροσκόπου ή ενός «τυχαίου» ωροσκόπου και γενικότερα να ερχόμαστε κοντύτερα στην ιδέα ότι η «στιγμή» που συμβαίνει ένα γεγονός έχει τη δική της σημασία, ανεξάρτητα της ψυχοσύνθεσης του ερωτώντος.

Στους υπόλοιπους από μας όμως που έχουμε συνηθίσει να αναλύουμε ψυχολογικά ένα χάρτη η άποψη αυτή δεν είναι και τόσο αυτονόητη. Μήπως άλλωστε κι ο Ωροσκόπος δεν είναι ενταγμένος στο σύστημα της υποκειμενικότητας του χάρτη μέσω των γνωστών ερμηνειών της προβολής που κάνουν οι γιουνγκιανοί αστρολόγοι χρησιμοποιώντας τον άξονα 1ου – 7ου σε ένα χάρτη;
Η απάντηση είναι ότι η υποκειμενική αυτή προσέγγιση είναι αρκετά ικανοποιητική στην περίπτωση του γενέθλιου χάρτη, δεν είναι όμως αρκούντως ικανοποιητική στην περίπτωση των ωριαίων ή επιλεκτικών χαρτών.

Στις περιπτώσεις δηλαδή που ο ωροσκόπος καθίσταται μία «τυχαία» χρονική στιγμή, θα πρέπει αναγκαστικά να ανεξαρτητοποιείται από την υποκειμενικότητα του γενέθλιου χάρτη και να αντιμετωπίζεται μαζί με το χάρτη συνολικά ως ένα ανεξάρτητο «θέμα», μία «κατάσταση».
Βεβαίως η κατάσταση αυτή δεν είναι πλήρως ανεξάρτητη από την επιλογή μας. Σε πολλούς ωριαίους ή επιλεκτικούς χάρτες θα δούμε ωροσκόπους ερώτησης που κάνουν κάποια όψη με κάποιον από τους βασικούς πλανήτες του γενέθλιου χάρτη του ερωτώντα. Αυτό υποδεικνύει ότι ο ερωτών «επιλέγει» να «συνδιαλλαγεί» με την «κατάσταση» σε ορισμένες χρονικές στιγμές που η δική του συνείδηση ή κάποιο μέρος του ψυχισμού του τον ωθεί προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο ωροσκόπος λοιπόν σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε να ιδωθεί σαν η χρονική εκείνη στιγμή που το άτομο «επιλέγει» να στραφεί προς τα έξω, επιλέγει να συνδιαλλαγεί με τους άλλους, επιλεγεί να έρθει σε διάλογο με την «κατάσταση». Μέσα από την επιλογή του αυτή ο ερωτών δίνει κάποια στοιχεία υποκειμενικότητας στην κατάσταση, με την έννοια ότι την αντιμετωπίζει μέσα από ένα φίλτρο. Ωστόσο η κατάσταση παραμένει ξεχωριστή και έχει ένα ορισμένο βαθμό αντικειμενικότητας και ανεξαρτησίας από τον ερωτώντα.

Δημιουργείται λοιπόν όπως είπαμε και πριν ένα δίπολο στον ωριαίο ή τον επιλεκτικό χάρτη, όπου από τη μία έχουμε τον ωροσκόπο (αλλά και κατ’ επέκταση την οικοθεσία) που συμβολίζει την «κατάσταση» που βρίσκεται το άτομο, έστω κι αν αυτή την κατάσταση το άτομο την αντιλαμβάνεται σε κάποιο βαθμό υποκειμενικά μέσα από τα φίλτρα του δικού του γενέθλιου χάρτη (εφόσον βλέπουμε να έχει αυτός κάποια συνάφεια με τον ωροσκόπο επιλογής) κι από την άλλη βρίσκεται ο ίδιος ο ερωτών ως υποκειμενική οντότητα, η οποία συμβολικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι συμβολίζεται από τον κυβερνήτη του ωροσκόπου ή εν πάσει περιπτώσει τον πλανήτη εκείνον που αν ακολουθήσουμε όλους τους γνωστούς κανόνες δυνάμεων αναδεικνύεται ως εκπρόσωπος του ερωτώντα.

Τη διττή σχέση αυτή μεταξύ Ωροσκόπου και Κυβερνήτη δεν την ανακαλύπτουμε βεβαίως εμείς σήμερα με αυτή την προσέγγιση. Είναι μία προσέγγιση κλασσική και χρησιμοποιήθηκε ιδιαίτερα στο παρελθόν. Στη μεσαιωνική αστρολογία για παράδειγμα ο Ωροσκόπος θεωρούνταν ένδειξη του σώματος του ερωτώντα (σώμα που αντιδρά κατά κανόνα μηχανιστικά σε εξωτερικές επιδράσεις) ενώ ο κυβερνήτης θεωρούνταν ο νους του ερωτώντα (και άρα εκείνος που υπόκειται κυρίως στους παράγοντες υποκειμενικότητας).

Σε τι θα μπορούσε όμως πρακτικά να μας βοηθήσει η αντιμετώπιση αυτή στην ερμηνεία ενός ωριαίου ή ενός επιλεκτικού χάρτη; Η απάντηση είναι ότι μέσα από αυτή τη μέθοδο έχουμε τη δυνατότητα να αναλύσουμε το χάρτη ως αλληλεπίδραση ενός διπόλου, όπου από τη μία έχουμε τον κυβερνήτη του χάρτη με τις δυνάμεις ή τις αδυναμίες του και από την άλλη την κατάσταση που συμβολίζεται από τον ωροσκόπο και την οικοθεσία. Οι δύο αυτοί παράγοντες έρχονται σε μία ορισμένη αλληλεπίδραση μέσω των όψεων του κυβερνήτη είτε με τον ωροσκόπο είτε με τους κυβερνήτες των οίκων.

Μελετώντας τις όψεις αυτές μπορούμε να κατανοήσουμε τη «θέση» του ατόμου σε μία κατάσταση και να τον συμβουλέψουμε να προχωρήσει σε δράση «μέσα» σε αυτή την κατάσταση που βρίσκεται. Έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα να διαχωρίσουμε σε κάποιο βαθμό την κατάσταση από τον ερωτώντα, μπορούμε να εξηγήσουμε και σε εκείνον πιο καθαρά την «κατάσταση» αλλά και την υποκειμενική στάση που βλέπουμε να έχει υιοθετήσει εκείνος. Φέρνοντας στην επιφάνεια αυτό το δίπολο, δίνουμε τη δυνατότητα στον ερωτώντα να αναγνωρίσει και τις αλληλεπιδράσεις που έχει με αυτό το περιβάλλον και να λάβει τις τελικές του αποφάσεις για την εξέλιξη της υπόθεσης.

Καταλήγοντας θα μπορούσε να ρωτήσει κανείς «μα, καλά, και τι διαφορά έχει αυτή η προσέγγιση από τη συστημική θεώρηση ενός ωριαίου χάρτη;». Η απάντηση είναι ότι η συστημική προσέγγιση είναι περισσότερο σφαιρική και λιγότερο πολωμένη μεταξύ του υποκειμένου και της κατάστασης, όπως επίσης και το γεγονός ότι η συστημική προσέγγιση αναγνωρίζει στον ωροσκόπο και τον κυβερνήτη συνολικά, το «ρόλο», που συνειδητά ή ασυνείδητα καλείται να παίξει ο ερωτών σε ένα σύστημα. Στην ουσία θα λέγαμε ότι η συστημική προσέγγιση βλέπει το συνολικό χάρτη σαν την «κατάσταση» και το πακέτο ωροσκόπου/ κυβερνήτη ως το άτομο ως «ρόλο» μέσα σε αυτήν. Έτσι ο ωροσκόπος ως επιλεχθείσα στιγμή του χάρτη είναι στην ουσία αποτέλεσμα συνειδητής ή ασυνείδητης «συμφωνίας» του ερωτώντα με το «σύστημα» που βρίσκεται στο να υιοθετήσει το «ρόλο» αυτό και να συμπεριφερθεί όπως αυτός ορίζει.

Αντίθετα η ψυχοκοινωνική προσέγγιση διαχωρίζει τον ωροσκόπο από τον κυβερνήτη, δίνοντας στον κυβερνήτη περισσότερα στοιχεία υποκειμενικότητας και στον ωροσκόπο (και την οικοθεσία) περισσότερα στοιχεία αντικειμενικότητας. Οι δε υπόλοιποι πλανήτες δεν είναι ακριβώς «ρόλοι» όπως στη συστημική προσέγγιση, αλλά τα σημεία συνάφειας (μέσω των όψεων) μεταξύ της υποκειμενικότητας του κυβερνήτη με την αντικειμενικότητα του ωροσκόπου και της οικοθεσίας.

Σε ένα ωριαίο χάρτη με ωροσκόπο Διδύμους και κυβερνήτη Ερμή στον Τοξότη στον 7ο οίκο για παράδειγμα η συστημική προσέγγιση θα απέδιδε στο άτομο ένα ρόλο Διδύμου (είναι αυτός που βάζει τα δύσκολα ερωτήματα σε μία κατάσταση) με Ερμή στον Τοξότη, δηλαδή με ένα τρόπο τοξοτίσιο, απότομο ίσως αλλά και ειλικρινή και διορατικό. Οι όψεις του Ερμή με τον Δία θα αντιμετωπίζοντας ως αλληλεπίδραση αυτού του ρόλου του ερωτώντα με το ρόλο του συζύγου ή του συνεργάτη.

Αντίθετα στην ψυχοκοινωνική αντιμετώπιση ο ερωτών θα ήταν ο Ερμής στον Τοξότη και θα ήταν ένας άνθρωπος ειλικρινής και διορατικός. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση θα θεωρούνταν ότι έχει βρεθεί σε μία κατάσταση που πρέπει να συμπεριφερθεί σα Δίδυμος, δηλαδή να θέσει ερωτήματα (χωρίς να δώσει απαντήσεις, όπως κάνει συνήθως ο Τοξότης) ή να κάνει συμβιβασμούς (αντί να πάρει απόλυτες θέσεις όπως ο Τοξότης).

Βλέπουμε λοιπόν τη διαφορά στην προσέγγιση και στο πώς αντιμετωπίζουν η συστημική θεωρία και η ψυχοκοινωνική θεωρία το χάρτη αντίστοιχα.

Στην πράξη βεβαίως θα πρέπει να πούμε ότι όταν ευρίσκονται συνάφειες μεταξύ του ωροσκόπου και του γενέθλιου χάρτη του ερωτώντα (αν π.χ. ο ερωτών είναι Δίδυμος ή έχει ωροσκόπο Διδύμους) η ανεξαρτησία της «κατάστασης» μειώνεται σημαντικά και τα δύο συστήματα συγκλίνουν στην ερμηνεία τους, καθώς ο επιλεχθείς ωροσκόπος δεν είναι «τυχαίος» αλλά περιέχει σε μεγάλο βαθμό επίδραση της υποκειμενικότητας του ερωτώντα.

Βιβλιογραφία

1. Η ψυχοδυναμική προσέγγιση στην κοινωνική εργασία, 2009, Ζωή Ακαμιωτάκη, ΤΕΙ Αθηνών
2. Μαρία Δημοπούλου –Λαγωνίκα, Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας, Μοντέλα Παρέμβασης, 2006, Ελληνικά Γράμματα)

Σημείωση: Η παραπάνω δημοσίευση αποτελεί πνευματικό δικαίωμα. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς την άδεια του συγγραφέα.

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009

Κρόνος - Πλούτωνας και οι πόλεμοι των συμφερόντων

Στο προηγούμενο τεύχος του Ζωή και Ζώδια (Οκτωβρίου) δημοσιεύτηκε μία προσπάθεια προσέγγισης από το γράφοντα της όψης Κρόνου - Πλούτωνα που σχηματίζεται στον ουρανό τους επόμενους μήνες. Λόγω περιορισμένου χώρου στο έντυπο το άρθρο περιείχε ένα μέρος των χαρτών της μελέτης. Δημοσιεύουμε παρακάτω την πλήρη έκδοση του άρθρου μαζί με τους σχετικούς χάρτες. Παρατηρήστε στο τέλος τις επιλεγμένες ημ/νίες πρόβλεψης. Μία από αυτές είναι η 2η Σεπτεμβρίου, ημέρα κήρυξης των εκλογών από τον τέως πρωθυπουργό. Αν και προσωπικά πίστευα ότι η κυβέρνηση θα πέσει αργότερα κι από το τετράγωνο Κρόνου - Πλούτωνα, είναι σημαντικό ότι οι κρίσιμες ημ/νίες απέδωσαν σε μία τουλάχιστον περίπτωση σημαντικά γεγονότα. Οι δε προβλέψεις για τους πολιτικούς αρχηγούς έγιναν με δεδομένα του Αυγούστου. Οι αναγνώστες μπορούν να κρίνουν πόσο έπεσαν μέσα.

Σημειώνουμε δε με σχετική ικανοποίηση και τη νεότερη δημοσίευση της Κας Πατέρα στον Αστρολόγο του Νοεμβρίου για την όψη Κρόνου / Πλούτωνα, η οποία είναι δεύτερη της ιδίας μετά από το τεύχος του Σεπτεμβρίου και στην οποία επανέρχεται πιο σωστά και τοποθετείται σε όλη τη γκάμα των γεγονότων που είναι πιθανά να συμβούν. Στην προηγούμενη δημοσίευση της είχε περιοριστεί στο ζήτημα της οικονομικής κρίσης.

-------

Κρόνος – Πλούτωνας και οι πόλεμοι των συμφερόντων

Αύγουστος 1914, Σεπτέμβριος 1939, Φεβρουάριος και Μάιος 1948, Οκτώβριος 1956, Απρίλιος και Ιούνιος 1982, Σεπτέμβριος 2001. Τι κοινό έχουν αυτές οι ημερομηνίες στην ιστορία του 20ου αιώνα; Σημαντικά γεγονότα που σημάδεψαν την ιστορία της ανθρωπότητας όπως η έναρξη του πρώτου (Αύγουστος 1914) και του δεύτερου (Σεπτέμβριος 1939) παγκόσμιου πολέμου, διεθνείς κρίσεις με επίδραση στην παγκόσμια σκηνή, όπως ο πόλεμος ανεξαρτησίας του Ισραήλ και οι αραβοϊσραηλινοί πόλεμοι (Μάιος 1948, Οκτώβριος 1956, εισβολή στο Λίβανο τον Ιούνιο 1982), πραξικοπήματα στο ανατολικό μπλοκ (κομμουνιστικό πραξικόπημα στην Τσεχοσλοβακία το Φλεβάρη του 1948 και επέμβαση στην Ουγγαρία τον Οκτώβριο του 1956), τοπικές πολεμικές συγκρούσεις όπως ο πόλεμος των Φώκλαντ τον Απρίλιο του 1982 όλα μοιράζονται ένα κοινό παρονομαστή. Την προσπάθεια ανατροπής της κατεστημένης πολιτικής τάξης από δυνάμεις που βασίζονται στη δύναμη των όπλων ή εν πάση περιπτώσει σε μη νόμιμα μέσα.

Ο κατάλογος μακραίνει και συνεχίζεται με γεγονότα περισσότερο γνωστά στην ελληνική ιστορία όπως η μικρασιατική καταστροφή το Σεπτέμβριο του 1922, το πραξικόπημα στην Κύπρο τον Ιούλη του 1974, η αποστασία τον Ιούλιο του 1965 ή η πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη το Σεπτέμβρη του 1993. Κι αφήσαμε τελευταίο βέβαια το μέγιστο γεγονός του 21ου αιώνα ως σήμερα, την 11η Σεπτεμβρίου.

Τι κοινό έχουν τα παραπάνω γεγονότα από αστρολογικής πλευράς, ώστε να τα παραθέτουμε εδώ όλα μαζί στην ίδια σελίδα; Ο παράγοντας που τα συνδέει κατά την άποψη μας είναι το υπόβαθρο της σύγκρουσης (ή στήριξης) συμφερόντων που υποδηλώνουν οι όψεις μεταξύ Κρόνου και Πλούτωνα. Στο χάρτη έναρξης του πρώτου παγκοσμίου πολέμου βλέπουμε ότι Κρόνος και Πλούτωνας είναι σε σύνοδο που προοδευτικά γίνεται πιο στενή. Εδώ έχουμε την περίπτωση που τα κράτη βάδιζαν χέρι χέρι με τα οικονομικά συμφέροντα και πραγματικά επιδίωξαν και στήριξαν τον πόλεμο.



Στο χάρτη έναρξης του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου από την άλλη ο πόλεμος έρχεται χωρίς να το θέλουν τα κράτη (τετράγωνο), αλλά γίνεται αναγκαστικά γιατί υπάρχουν αναθεωρητικές δυνάμεις στην Ευρώπη.



Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα όμως είναι η επέμβαση των Αγγλογάλλων το 1956 στο Σουέζ. Το τετράγωνο είναι στην αποχώρηση του, καθώς ο Νάσερ εκπροσωπώντας το εθνικό κράτος (Κρόνος) έχει ήδη επιτεθεί στις πολυεθνικές (Πλούτωνας) κρατικοποιώντας τη Διώρυγα. Με το που πάει να φύγει από την όψη όμως ο Κρόνος ο Πλούτωνας νιώθει ελεύθερος να απαντήσει και αντεπιτίθεται.



Σε όλους τους χάρτες που είδαμε (και σε άλλους που θα δούμε στη συνέχεια και στο Παράρτημα του παρόντος) υπάρχει κάποια «έκρηξη» που υποδηλώνεται από κάποια όψη του Άρη ή του Ουρανού. Το υπόβαθρο όμως σχετίζεται πάντα με τη σύγκρουση κράτους και συμφερόντων που ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Παραδοσιακά άλλωστε ο Κρόνος είναι ο πλανήτης του κράτους. Της κρατικής οντότητας που έχει συγκεκριμένα σύνορα και συγκεκριμένη νομική υπόσταση. Που έχει μία κρατική δομή που το στηρίζει και διεκπεραιώνει τη λειτουργία του. Μία εθνική οικονομία που στηρίζεται σε μαζική παραγωγή (αυτό που λέμε παραδοσιακός καπιταλισμός).

Ο Πλούτωνας από την άλλη είναι ένας πιο πρόσφατα ανακαλυφθείς πλανήτης και σχετίζεται με αυτό που λέμε διεθνές κεφάλαιο. Εταιρίες πετρελαίου για παράδειγμα ή έλεγχος των πηγών γενικότερα είναι ένα από τα θέματα του και η εξουσία που πηγάζει μέσα από αυτά. Με Πλούτωνα στον Αιγόκερω έχουμε μία τάση τα χρηματιστηριακά κεφάλαια και οι διεθνείς τράπεζες να περνάνε από κρίση, ο ανταγωνισμός για τους αγωγούς να κορυφώνεται αλλά και οι διεθνείς εταιρίες να επιτίθενται σε αυτό που λέμε εθνικό κράτος.

Ο Πλούτωνας ωστόσο εκτός από τα διεθνή συμφέροντα σχετίζεται πλέον φανερά και με τη διεθνή τρομοκρατία. Γιατί θα πρέπει να πούμε ότι αν τη δεκαετία του ’70 συνδέαμε την Αριστερά με τον Ουρανό και την ανατροπή ή τον Ποσειδώνα και τις μαζικές ιδεολογίες, η σημερινή ισλαμική τρομοκρατία σχετίζεται περισσότερο με τον Πλούτωνα. Υπόγεια, αδίστακτη συναισθηματικά, ακόμη (και κυρίως) για τον ενεργούντα την επίθεση αυτοκτονίας, πλήττουσα κυρίως άμαχο πληθυσμό στα πλαίσια του ολοκληρωτικού πολέμου, η σημερινή τρομοκρατία είναι καθαρά πλουτώνια και επιτίθεται στο κράτος.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της σύγκρουσης το βλέπουμε στο χάρτη της 11ης Σεπτεμβρίου. Σε ένα χάρτη που κυριαρχεί το μεγάλο τρίγωνο στον αέρα βλέπουμε ότι συμβαίνει ένα παγκόσμιο επικοινωνιακό γεγονός, αλλά ίσως κι ένα παγκόσμιο σχέδιο. Τα μεγάλα τρίγωνα δεν είναι πάντα τόσο καλά σε αυτές τις περιπτώσεις, γιατί όπως και στην έναρξη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου υποδηλώνουν μακροπρόθεσμα σχέδια πίσω από τη δράση των τετραγώνων.

Στο χάρτη της 11ης Σεπτεμβρίου ο Κρόνος έχει πάλι μόλις αποχωρήσει από την αντίθεση με τον Πλούτωνα. Πολλοί αναρωτιούνται γιατί συμβαίνουν πολλά γεγονότα μόλις τελειώνει η όψη; Η απάντηση είναι προφανής βέβαια. Γιατί τότε οι πλουτώνιες δυνάμεις νιώθουν ότι ξέφυγαν από τον εναγκαλισμό της παρακολούθησης του κράτους.



Παραδείγματα έναρξης πολέμων με στενή επαφή Κρόνου / Πλούτωνα μπορεί να βρει κανείς κι άλλα πολλά. Η όψη Κρόνου – Πλούτωνα δεν είναι πάντα στενή, ώστε να δικαιολογεί κάποια σχέση κράτους – τρομοκρατίας ή κράτους – διεθνούς κεφαλαίου. Υπάρχει όμως πάντα ένα υπόβαθρο βίαιης κατάλυσης με την άσκηση καταλυτικής ισχύος. Σε πιο στενό ελληνικό επίπεδο η επαφή Κρόνου – Πλούτωνα εκδηλώνεται συνήθως ως πολιτική κρίση και πτώση κυβερνήσεων από υπόγεια συμφέροντα. Παραδείγματα τέτοια έχουμε στο χάρτη της Μικρασιατικής Καταστροφής (που ήταν και χάρτης πραξικοπήματος, καθώς δύο μέρες πριν είχε γίνει στρατιωτικό κίνημα), στο πραξικόπημα της Κύπρου το 1974, που έφερε την εισβολή, στην αποστασία του ’65 και στην πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη το 1993. Να περιμένουμε ίσως κάτι ανάλογο τον Οκτώβριο που έχουμε πάλι τετράγωνο Κρόνου – Πλούτωνα; Ας δούμε όμως τους χάρτες αναλυτικά πριν προχωρήσουμε.

Ο χάρτης της Μικρασιατικής Καταστροφής έχει ένα μεγάλο τρίγωνο Αφροδίτης (διεθνών σχέσεων) στο Σκορπιό.



Οι πλανήτες αυτοί υπόγεια συνεννοούνται με τον Πλούτωνα και επιτρέπουν την αναθεώρηση του Ουρανού. Στην καταστροφή της Σμύρνης ο διεθνής παράγων έκανε ότι δεν έβλεπε τι συνέβαινε. Κρόνος και Πλούτωνας βρίσκονται σε τετράγωνο και αυτό μάλλον ευνοεί την Τουρκία σε αυτό το χάρτη, καθώς εκείνη ήταν το εθνικό κράτος που αποκαθιστούσε την κυριαρχία του σε σύγκρουση με αυτό που κατά την άποψη της ήταν μία διεθνής συνομωσία των Συμμάχων να τη διαμελίσουν, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο τους την Ελλάδα.

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 9 Οκτωβρίου, όταν ο Άρης κάνει αντίθεση με τον Πλούτωνα και συμπληρώνεται ένα Ταυ – Άρη / Κρόνου / Πλούτωνα, το πλήθος διαδηλώνει στην Αθήνα κι απαιτεί την εκτέλεση των προδοτών. Στην Τουρκία η ίδια όψη δείχνει την κρατική βία (Άρης / Αιγόκερως) έναντι των προσφύγων (Πλούτωνας=θάνατος, Καρκίνος=Σελήνη=λαοί). Όπως βλέπουμε οι όψεις δεν εκφράζονται σε όλες τις χώρες με τον ίδιο τρόπο, αλλά ανάλογα με τα γεγονότα στην κάθε μία εκφράζονται και διαφορετικά.



Ο χάρτης του πραξικοπήματος στην Κύπρο το 1974 που οδήγησε στην εισβολή δείχνει επίσης ένα τετράγωνο του Κρόνου με τον Πλούτωνα. Μόνο που ο Κρόνος δείχνει ένα αδύναμο κράτος (σε αδυναμία). Η όψη είναι αποχωρίζουσα με αρκετή ανοχή, έτσι πολλοί δε θα τη θεωρούσαν ως αιτία του γεγονότος. Αντίθετα πιο πιθανό θα φαινόταν το τετράγωνο Ήλιου / Ουρανού. Αν και το τετράγωνο είναι πιο πιθανό να σχετίζεται με την ακριβή ημέρα που έγινε το γεγονός, ο πολλών μηνών ανταγωνισμός μεταξύ κυβέρνησης Κύπρου (και ΕΟΚΑ Β’ που δρούσαν θα λέγαμε σήμερα σαν παραστρατιωτικοί ήταν το γενικότερο υπόβαθρο που δημιούργησε το γεγονός και θυμίζει το τετράγωνο Κρόνου - Πλούτωνα. Γενικότερα άλλωστε από πλευράς διελεύσεων η έλευση του γεγονότος απαιτεί μία αργή διέλευση που να δίνει το υπόβαθρο και μία γρήγορη διέλευση που να ορίζει την ημέρα.



Παρόμοια ανάλυση θα μπορούσαμε να κάνουμε και για την ημέρα της αποστασίας. 15 Ιουλίου 1965, με Κρόνο σε αντίθεση με Πλούτωνα και Ουρανό. Ο Δίας σχηματίζει ένα Ταυ με τη μεγάλη αντίθεση εντείνοντας το μέγεθος των γεγονότων. Εδώ δεν έχουμε κάποια όψη Ήλιου / Ουρανού, αλλά αντίθετα ένα ωραιότατο μεγάλο τρίγωνο Ήλιου στον Καρκίνο με Κρόνο και Ποσειδώνα, που βόλευε πολύ την εγκατεστημένη τάξη.



Και σε πιο μικρής κλίμακας γεγονότα όμως όπως η πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη έχουμε την προδιάθεση της σύγκρουσης συμφερόντων. Αυτή τη φορά ίσως ήταν η Siemens και τα ψηφιακά. Κρόνος / Πλούτωνας σε τετράγωνο πάλι και πάλι μόλις ο Κρόνος έχει αποχωρήσει από την όψη, ο Πλούτωνας βρίσκει την ευκαιρία του. Τετράγωνο Άρη / Ουρανού εδώ και μία ξαφνική και βίαιη άρση υποστήριξης (ο Άρης στο Ζυγό κάνει «διπλωματικές» επιθέσεις, όχι επιθέσεις στο δρόμο).

Μετά από όλη αυτή τη μελέτη των χαρτών τι καταλαβαίνουμε για την όψη Κρόνου / Πλούτωνα; Μία όψη που θα τη δούμε μπροστά μας τρεις φορές από τον Οκτώβριο του 2009 ως τον Αύγουστο του 2010; Θα έχουμε πτώση της κυβέρνησης; Κάποια επέμβαση για θέματα πετρελαίου ή τρομοκρατίας; Κάποια επίθεση εναντίον κυρίαρχου κράτους; Κάποιο νέο παγκόσμιο πόλεμο; Τα γεγονότα έχουν δείξει την ένταση τους ήδη εδώ και καιρό. Και από το τέλος του Αυγούστου και μετά οι σχηματισμοί στο χάρτη έρχονται ο ένας μετά τον άλλο. Ίσως μάλιστα τώρα που διαβάζονται αυτές οι γραμμές να έχουν συμβεί ήδη κάποια σημαντικά γεγονότα από τις ημερομηνίες του Σεπτεμβρίου.

2 Σεπτεμβρίου 2009 έχουμε ένα μεγάλο σταυρό στο χάρτη του Ουρανού με μεγάλες όμως ακόμη ανοχές Κρόνου / Πλούτωνα (όχι ότι έχει ενοχλήσει όμως αυτό σε άλλες περιπτώσεις, όπως είδαμε πιο πάνω).



Στις 6 Σεπτεμβρίου το τετράγωνο αλλάζει συμμαχίες, καθώς χαλάει η όψη Άρη / Ουρανού, συμμετέχει όμως ο Ήλιος και για λίγο και η Σελήνη (καμιά φορά και η συγκεκριμένη ώρα έχει σημασία). Παρατηρήστε την έλλειψη τριγώνων που δείχνει αδυναμία εύρεσης λύσεων. Όλοι εναντίον όλων.



2 Νοεμβρίου 2009 και ο σταυρός επανεμφανίζεται για λίγο με τη Σελήνη και ένα δεύτερο Ταυ- τετράγωνο Ήλιου/ Ερμή με Άρη και Δία. Η συμμετοχή του Άρη στο Λέοντα σε όψη με Ήλιο και Δία θυμίζει «νεύρα έτοιμα για καυγά», ενώ η Αφροδίτη από το Ζυγό είναι η μόνη που προσπαθεί να μαζέψει τα πράγματα.



16 Δεκεμβρίου 2009 και έχουμε τετράγωνα Ήλιου και προσωρινά Σελήνης με Ουρανό ενώ παράλληλα δουλεύει και το τετράγωνο του Κρόνου με τον Πλούτωνα (θυμηθείτε ότι κάπου εκεί κρίνετε κι αν η Τουρκία είναι κατάλληλη να προχωρήσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση)



25 Δεκεμβρίου 2009 (αναρωτιέμαι πώς θα είναι αυτά τα Χριστούγεννα της ζωής μας) και ο Ήλιος είναι σε σύνοδο με τον Πλούτωνα και την Αφροδίτη και σε τετράγωνο με τον Κρόνο. Ο Άρης σταθερά σε αντίθεση με τη σύνοδο Δία / Ποσειδώνα / Χείρωνα.



Υπάρχει κάποια συνάφεια με τα ωροσκόπια της Ελλάδας; Ή ίσως και της Κύπρου; Σημειώστε απλά τη 14η μοίρα Ήλιου και Κρόνου στο ωροσκόπιο της Ελλάδας, μοίρα της σημαντικής σεληνιακής έκλειψης του καλοκαιριού και μοίρα που θα περάσει ο Άρης μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους, αλλά και την άνοιξη του 2010.



Σημειώστε επίσης τις όψεις που δέχονται οι πολιτικοί μας αρχηγοί. Μεγάλο το βάρος και τους δύο και το ξεκίνημα με τον Κώστα Καραμανλή. Ένας πολιτικός που γεννήθηκε μία άλλη εποχή που είχε τετράγωνο Κρόνου – Πλούτωνα. Η επίδραση του τετραγώνου υπάρχει ήδη μέσα του σαν εσωτερική σύγκρουση και όπως γνωρίζουμε στην αστρολογία οι διελεύσεις μας χτυπούν περισσότερο, όταν έχουμε παραπλήσιες όψεις στο χάρτη μας. Οι διελεύσεις που θα συμβούν ωστόσο δε δείχνουν να κάνουν κάποιες αρνητικές όψεις με πλανητικές θέσεις του πρωθυπουργού.



Το τετράγωνο Κρόνου – Πλούτωνα του Οκτωβρίου γίνεται σε θέση εξαγώνου ως προς το γενέθλιο εξάγωνο του. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δε θα τον επηρεάσει; Ίσως να είναι απλά ένας έξυπνος παρατηρητής των καταστάσεων, που θα καταλαβαίνει τι γίνεται χωρίς να συμμετέχει. Ίσως όμως να ισχύει και αυτό που λένε άλλοι αστρολόγοι, ότι ακόμη κι αν οι διελεύσεις δεν είναι σκληρές, αν η γενέθλια όψη που ενεργοποιείται είναι δύσκολη, θα είναι σκληρά και τα αποτελέσματα.

Ο Γιώργος Παπανδρέου από την άλλη δείχνει να δέχεται για μεγάλο διάστημα μέσα στο χειμώνα το πέρασμα του Άρη από τον Πλούτωνα του. Κι αυτό θα τον οδηγήσει μάλλον σε επίδειξη ισχύος και ξεκαθαρίσματα. Όμως για το τετράγωνο Κρόνου – Πλούτωνα η μόνη ένδειξη που έχουμε είναι μία πιθανή επαφή με τον ωροσκόπο του, εφόσον η ώρα που έχουμε καταγράψει είναι ακριβής. Στην περίπτωση αυτή το τετράγωνο θα τον φέρει σε μία κατάσταση εγκλωβισμού, από την οποία μάλλον θα χρειαστεί τη διέλευση του Άρη από τον Πλούτωνα του για να επικρατήσει.



Μία δύσκολη εποχή λοιπόν δείχνει να αρχίζει από τον Οκτώβριο αυτού του έτους, εποχή γεμάτη γεγονότα. Το παρελθόν μας δίνει ιδέες για το τι να περιμένουμε, αν και πολλές φορές φαίνεται τόσο αρνητικό που προτιμούμε να κλείνουμε τα μάτια και να συνεχίζουμε τη ζωή μας. Όπως και να’ χει η αστρολογική αυτή μελέτη είχε σκοπό να δείξει ότι ο ανταγωνισμός συμφερόντων και η σύγκρουση κράτους – τρομοκρατίας (κρατικής από άλλο κράτος ή μη) είναι μία διαρκής πηγή γεγονότων που εμφανίζονται στον κόσμο κατά περιόδους και προξενούν βίαιες και απότομες ανακατατάξεις που προκαλούν πραγματικά ή έστω πολιτικοοικονομικά σοκ.

Προς αυτή την κατεύθυνση νομίζω ότι θα πρέπει να περιμένουμε και τις ανάλογες εξελίξεις και να είμαστε προετοιμασμένοι να τις αντιμετωπίσουμε.

Παράρτημα: Συμπληρωματικοί Χάρτες γεγονότων

1. Εισβολή στο Λίβανο



2. Πόλεμος των Φώκλαντ



3. Ουγγρική Επανάσταση



4. Δολοφονία του Γκάντι



5. Εισβολή στη Μαντζουρία



6. 2η Ισπανική Δημοκρατία



7. Η έναρξη της Κομμουνιστικής Επανάστασης στην Κίνα

Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009

Μαθημάτων Αστρολογίας συνέχεια...

Μαθημάτων Αστρολογίας συνέχεια σήμερα με την σχεδίαση ενός προγράμματος σπουδών για αρχάριους, ελαφρώς και περισσότερο προχωρημένων που ανακοινώνεται στο http://astrology-lessons.blogspot.com

Στον ιστοχώρο αυτό θα παρουσιάζεται στο εξής ανεξάρτητα η διδακτική εργασία του υποφαινόμενου με σκοπό να μην εμπλέκεται με την ερευνητική και δημοσιογραφική δουλειά που αναφέρεται στον παρόντα ιστοχώρο. Σκοπός των μαθημάτων είναι η παρουσίαση ενός άλλου τρόπου θέασης της αστρολογίας με προσανατολισμό στην αυτογνωσία. Στο πρόγραμμα των μαθημάτων δεν υπάρχουν σημαντικές αναφορές στην πρόβλεψη, ενώ δίνεται μεγάλη βαρύτητα στις εναλλακτικές μεθόδους θέασης ενός γενέθλιου χάρτη. Τα μαθήματα μπορούν να γίνονται ατομικά, ομαδικά ή δι' αλληλογραφίας (με το τελευταίο να είναι μάλλον το ιδανικότερο για όσους ξεκινάνε τώρα).

Περισσότερα νέα λοιπόν στο σύνδεσμο Μαθήματα Αστρολογίας