Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020

Οι 12 Αισθησεις κατα τον Σταινερ

 ΟΙ 12 Αισθήσεις κατά τον Στάινερ

Δώδεκα πύλες του Εγώ θεωρούσε ο Ρούντολφ Στάινερ τις 12 Αισθήσεις. Και πολλά χρόνια πριν τη Βιολογία είχε διατυπώσει τη σκέψη ότι η Αίσθηση δεν είναι θέμα αισθητήριου οργάνου αλλά εγκεφαλικής λειτουργίας. 

12 Αισθήσεις ξεχώριζε λοιπόν (και μάλιστα τις είχε αντιστοιχίσει και στα ζώδια), τρεις για το φυσικό πεδίο, τρεις για το συναισθηματικό και τρεις για το Εγώ. Τρεις για το νηπιαγωγείο, τρεις για το δημοτικό και τρεις για το γυμνάσιο να τις μάθουν τα παιδιά με το κατάλληλο πρόγραμμα εκπαίδευσης, μια και ήταν και ιδρυτής Σχολείων. 

Κίνηση, Ζωή, Ισορροπία και Άγγιγμα οι 4 πρώτες, μάθαιναν το νήπιο στην αυτοσυνείδηση του σώματος και στην αναγνώριση του Εγώ (έναντι ενός Άλλου). Με απλά παιχνίδια. Πάρε τη μπάλα εσύ τώρα. Τώρα την έχω εγώ. Εσύ. Εγώ. Εγώ. Εσύ.

Εικόνα, Οσμή, Γεύση και Θέρμη οι 4 επόμενες που φέρνουν κοντά τον έναν στον άλλο. Και Σκέψη, Λόγος, Ακοή και Εγώ οι 4 τελευταίες που συνδέουν το άτομο με τον κόσμο του Σύμπαντος. 

Τρεις τετράδες, τρία μέρη της Ψυχής, σε μία έλικα, την έλικα του DNA, την έλικα του μονόχορδου, 4 ή 5 συμβολισμοί σε ένα. 

Κι αν το Εγώ τραυματισμένο και χαμένο σε ψυχική αρρώστια, πάντα μία πόρτα από τις 12 αισθήσεις θα μείνει ανοικτή, αρκεί ο θεραπευτής να τη βρει ποια είναι αυτή, να πιάσει το νήμα και να αρχίσει προς τα πάνω να ανοίγει και τις άλλες αισθήσεις. 

Μέχρι να τις ξυπνήσει όλες και να συστηθεί στο Εγώ του Άλλου. "Γεια σου, με λένε Κώστα..."

Δεν υπάρχουν σχόλια: