Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

To νέο ωροσκόπιο της Θεσσαλονίκης


Σκέψεις και Ιδέες για το Ωροσκόπιο της Θεσσαλονίκης

(η έρευνα δημοσιεύτηκε στο 5ο τεύχος του NewAgeAstrology Magazine)
Για τις πόλεις συχνά έχουμε αμφιβολίες τι ωροσκόπιο πρέπει να πάρουμε. Στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας, συχνά, ελλείψει στοιχείων ίδρυσης παίρνουμε την ημερομηνία που οι διάφορες πόλεις εντάχθηκαν στο ελληνικό κράτος. Οι ημερομηνίες αυτές είναι όντως σημαντικές, κυρίως στη σχέση των πόλεων αυτών με τον συνολικό κρατικό φορέα, όμως εκτός από αυτές μήπως υπάρχουν και άλλες ημερομηνίες που αφορούν την ίδια την εσωτερική οργάνωση των πόλεων και τη φύση της δικής τους ατομικής εξέλιξης;
Με την ευκαιρία της παρουσίας μας στην 1η αστρολογική εκδήλωση των Φίλων Αστρολογίας της Θεσσαλονίκης «Η αστρολογία στην πόλη μας» στις 12 Ιανουαρίου 2012, κάναμε μία μελέτη για να βρούμε, αν υπάρχουν κάποια στοιχεία που να μας οδηγούν σε κάποια ημερομηνία ίδρυσης για την πόλη και επομένως σε ένα ωροσκόπιο που να αφορά την δική της ατομική εξέλιξη.

Καταφέραμε να εντοπίσουμε μία ημερομηνία που φαίνεται ότι αλλάζει τουλάχιστον το ζώδιο της Θεσσαλονίκης από Σκορπιό σε Ταύρο. Η ημερομηνία αυτή είναι η 16η Μαΐου 1918 σύμφωνα με το νέο ημερολόγιο. Την ημερομηνία αυτή αναφέρει καταρχήν στο έργο του Horoscopes of Europe o Marc Penfield, δίνοντας μάλιστα το στοιχείο ότι έχει ενημερωθεί από το ίδιο το δημαρχείο της πόλης.
Η διασταύρωση των στοιχείων με πηγές από την ίδια τη Θεσσαλονίκη μας δίνει κάποια θετικά μηνύματα αλλά και κάποια πιο απαισιόδοξα. Από τη μια μαθαίνουμε όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα της πόλης1 ότι ο δήμος ιδρύθηκε το 1869 χωρίς όμως περαιτέρω λεπτομέρειες για την ημερομηνία. Από την άλλη η 16η Μαΐου φαίνεται να ταιριάζει με την 3η Μαΐου 1918 με το παλιό ημερολόγιο, ημερομηνία, που σύμφωνα με τις πηγές αναγνωρίστηκαν με βασιλικό διάταγμα οι Δήμοι των τότε Νέων Χωρών. Το επίσημο φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως όμως που περιείχε το διάταγμα εκδόθηκε στις 5 Μαΐου (ΦΕΚ ’98, 5/5/1918) και όχι στις 3, οπότε ο χάρτης του Penfield τίθεται εν αμφιβόλω.

 (Σχήμα 1)

Τι γίνεται λοιπόν με το πραγματικό ωροσκόπιο της Θεσσαλονίκης; Ποια είναι η πραγματική ημερομηνία γέννησης της πόλης;
Η ιδανική ημερομηνία βεβαίως θα ήταν αυτή του 1869, πάνω στην οποία θεωρητικά θα πρέπει να μπορούσε κανείς να δει ως διελεύσεις μεγάλα γεγονότα όπως η απελευθέρωση της πόλης ή η μεγάλη πυρκαγιά του 1917.

Η ίδια η απελευθέρωση της πόλης είναι σίγουρα ένα σημαντικό γεγονός σε σχέση τουλάχιστον με τη θέση της Θεσσαλονίκης στο ελληνικό κράτος. Υπάρχει όμως κι ένα ωροσκόπιο που μπορεί να αφορά την ίδια την πόλη στην αυτόνομη πορεία της από την απελευθέρωση της και μετά, την οικονομική και καλλιτεχνική της ανάπτυξη και γενικώς στοιχεία που δεν εξαρτώνται στενά από την κεντρική κυβέρνηση της Ελλάδας.
Είναι γεγονός για παράδειγμα ότι η Θεσσαλονίκη έχει μακρά παράδοση στον 20ο αιώνα στο καλλιτεχνικό τραγούδι αλλά επίσης και στο…. φαγητό. Όποιος έχει επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη έχει να λέει για τις βραδινές εξόδους, τα εστιατόρια αλλά και τα σχήματα που ψυχαγωγούν τους κατοίκους της.
Τα στοιχεία αυτά δεν εκπροσωπούνται επαρκώς πιστεύουμε από τον ως τώρα καθιερωμένο χάρτη της πόλης που την δίνει να ανήκει στο ζώδιο του Σκορπιού και τον οποίο και μείς έχουμε αναλύσει παλιότερα σε δημοσιεύσεις μας όπως για παράδειγμα αυτή το 2010 στο Astrology.gr2.

(Σχήμα 2)

Από την άλλη ο χάρτης του 1912 δεν μπορεί να αγνοηθεί καθώς όπως θα δούμε παρακάτω έχει συμμετοχή σε πολλά σημαντικά γεγονότα της πόλης.
Αξίζει όμως πιστεύουμε να μελετηθεί κι η εκδοχή που δίνει την πόλη να ανήκει στο ζώδιο του Ταύρου (και μάλιστα ίσως θα ήταν προτιμότερη και η διασταύρωση χαρτών και γεγονότων για να καταλήξουμε αν είναι προτιμότερη η λήψη της 3ης Μαΐου ως ημερομηνίας γέννησης της σύγχρονης πόλης ή η 5η Μαΐου του 1918 - πάντα με το παλιό ημερολόγιο).
Η ημερομηνία που θα καταλήξουμε θα μπορούσε να χρησιμοποιείται συνδυαστικά με την ημερομηνία απελευθέρωσης της πόλης, για να δώσει πληρέστερες προβλέψεις.
Στο άρθρο αυτό θα χρησιμοποιήσουμε για τους χάρτες μας την 5η Μαΐου, η οποία δείχνει προτιμότερη καθώς αποτελεί νομικό έγγραφο, άρα γνωρίζουμε και την ώρα ισχύος της που είναι η 00:00.
Ο χάρτης δίνει στην πόλη ωροσκόπο Αιγόκερω, που δεν είναι και τελείως εκτός πραγματικότητας, καθώς η πόλη έχει το συνήθειο να «μετράει» κάθε έναν που έρχεται σε αυτήν με κάποιο εγχείρημα, ενώ η όψη της γενικώς είναι μελαγχολική, με την υγρασία στην ατμόσφαιρα και το χρώμα του κόκκινου τούβλου των βυζαντινών ερειπίων της. Το χαρακτηριστικό άσπρο των νεοκλασικών ή των αρχαίων μαρμάρων της Αθήνας δε θα βρεθεί εύκολα σε αυτή την πόλη.
(Σχήμα 3)

Ο Ήλιος της πόλης στον Ταύρο και στο 4ο σπίτι θα μπορούσε να συνδεθεί με επιχειρηματικές δραστηριότητες εστίασης και ακίνητης περιουσίας. Ενώ, ο Δίας στους Διδύμους στον 5ο οίκο της πόλης δίνει τη νότα της ελαφράς διασκέδασης, την κλίση στον αθλητισμό αλλά και την ανάπτυξη ταλέντων στον καλλιτεχνικό και επιχειρηματικό χώρο. Η σύνοδος του Δία αυτού με τη Σελήνη του γενέθλιου χάρτη της Ελλάδας δείχνει με αρκετά γλαφυρό τρόπο, γιατί πολλοί αθλητές, καλλιτέχνες και τραγουδοποιοί που ξεκίνησαν από δω, απέκτησαν πανελλήνια εμβέλεια.
Η Σελήνη της πόλης στο Λιοντάρι παραμένει στο ίδιο ζώδιο ακόμη κι αν κάνουμε το χάρτη στις 3η Μαΐου και είναι μία ένδειξη σύμφωνη με τις εντυπώσεις όσων έχουν γυρίσει την πόλη και έχουν δει τις γυναίκες να «ντύνονται για να πάνε μέχρι το περίπτερο» και τα μαγαζιά να συναγωνίζονται ποιο θα είναι πιο «glamour».
O Άρης στην Παρθένο στον 8ο οίκο σε ΤΑΥ τετράγωνο με τον άξονα των Δεσμών έχει επίσης πολλά να πει για τη σημασία του εργατικού κινήματος των αγώνων που σημάδεψαν την πορεία της πόλης και τα μοιραία πισωγυρίσματα στην ιστορία της. Αυτή η θέση έχει ενεργοποιηθεί σε διάφορες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα την 1η Μαΐου 1936 οπότε η διέλευση της Σελήνης από το γενέθλιο και τον προοδευτικό Άρη του χάρτη της πόλης συμμετείχε στη διαμόρφωση των γεγονότων την ημέρα που ξεκίνησε η μεγάλη απεργία.
(Σχήμα4)

Βεβαίως δεν ήταν η μόνη όψη που ενεργοποιήθηκε καθώς βλέπουμε και τη σύνοδο Χείρωνα/Ήλιου ( η ηγεσία της πόλης σε ευκαιριακή στάση ήξεις αφίξεις ) αλλά και τη σύνοδο Άρη/Ερμή (αναταραχή στις επικοινωνίες, επαναστατικός λόγος). Απουσιάζει όμως η συνταρακτική όψη εκτός αν σιγουρευτούμε για την οικοθεσία, οπότε η θέση του Πλούτωνα απέναντι από τον ωροσκόπο περιγράφει πλήρως τις συνθήκες εισβολής που επικράτησαν στην πόλη, καθώς η τάξη τελικά αποκαταστάθηκε από αστυνομικές δυνάμεις που ήρθαν από τη Λάρισα (οι τοπικές αστυνομικές δυνάμεις αρνούνταν να «συμμορφωθούν»).
Από την άλλη ίσως κάποιες ενδείξεις είναι κρυμμένες σε άλλα συστήματα πρόβλεψης όπου θα δούμε ενδεχομένως κι άλλες όψεις. Έτσι στο χάρτη του 1918 για παράδειγμα, αν τον δούμε από ηλιακό τόξο βλέπουμε μία σύνοδο Δία / Πλούτωνα και μία σύνοδο Κρόνου / Σελήνης. Ο περιορισμένος χώρος του άρθρου εδώ δεν επιτρέπει να εξετάσουμε όλες τα συστήματα πρόβλεψης για όλα τα γεγονότα που θα δούμε, οπότε αφήνουμε την περαιτέρω έρευνα πάνω σε αυτό το θέμα στον αναγνώστη.

(Σχήμα5)
Αν γυρίσουμε τώρα στο χάρτη της απελευθέρωσης, θα δούμε ότι δεν πάει κι αυτός πίσω στις ενδείξεις πρόβλεψης, καθώς ο προοδευτικός Άρης της πόλης μόλις έχει μπει στον επαναστατικό Τοξότη, ενώ ο Δίας από διέλευση σε σύνοδο με τον προοδευτικό Ερμή ευνοεί την ιδεολογική ρητορεία. 
Η διέλευση του Άρη από το Μεσουράνημα της πόλης μπορεί να συνδέεται με την καταστολή ειδικά με την αντίθεση του διελαύνοντα Ήλιου από τον γενέθλιο Άρη της πόλης, ενώ ο Χείρωνας από το προοδευτικό Μεσουράνημα δηλώνει την αμηχανία των τοπικών κρατούντων να διαχειριστούν την κατάσταση. Ο Πλούτωνας που διελαύνει εδώ από τον Ποσειδώνα μπορεί να δείχνει την διάψευση αλλά και τη ριζοσπαστικοποίηση της ιδεολογίας.
Τι συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε λοιπόν; Ποιος από τους δύο χάρτες εκφράζει καλύτερα την πόλη; Ας δούμε και μερικά ακόμη γεγονότα πριν αποτολμήσουμε μία οριστική δήλωση. Ας δούμε καταρχήν το μεγάλο σεισμό του 1978 που έπληξε με μεγάλη δύναμη την πόλη. Στο χάρτη των διελεύσεων και των προοδευτικών βλέπουμε τις εξής όψεις:

 (Σχήμα6)
       -Κρόνος σε αντίθεση με Ουρανό πάνω στη Σελήνη της πόλης (το μεγάλο γεγονός που σηματοδοτεί το background).
    - Πανσέληνος πάνω στο Δία της πόλης (αλληλοβοήθεια).
       - Ερμής σε μία «περίεργη» διέλευση από τον Πλούτωνα (εάν ξέραμε την οικοθεσία και τον οίκο κυβερνούσε ο Ερμής, ίσως αυτός ήταν ο ενεργοποιητής)
         - Προοδευτική Σελήνη μόλις έχει μπει στο Σκορπιό (ταλαιπωρία και οικονομικές απώλειες). Επίσης πάει να κάνει αντίθεση με τον γενέθλιο Ερμή (ταλαιπωρία, κυκλοφοριακό, διάλυση επικοινωνιακών δομών)
      - Eάν θεωρήσουμε σωστή την οικοθεσία ο προοδευτικός Άρης συγκλίνει σε αντίθεση με γενέθλια Αφροδίτη, κυβερνήτη του 4ου (περιουσίες, λαός). Με τον Πλούτωνα να έχει περάσει από διέλευση νωρίτερα από πάνω, αλλά να μην κάνει όψη ακριβείας (και γι’ αυτό δημιουργεί αμφιβολίες)
-          Αφροδίτη διέλευσης από προοδευτικό Ποσειδώνα (συμπάθεια του κόσμου)
Και στο χάρτη του1912 όμως έχουμε αρκετές ενδείξεις. Βλέπουμε να εμφανίζεται ο Κρόνος στον Ωροσκόπο (έτσι κι αλλιώς οι δύο χάρτες έχουν συναστριακές συνάφειες με τη Σελήνη του ενός πάνω στον Ωροσκόπο του άλλου) αλλά και η Πανσέληνος να γίνεται πάνω στον γενέθλιο Πλούτωνα και τον προοδευτικό Άρη, παραδοσιακό κυβερνήτη του γενέθλιου 4ου. Επιπλέον ο Ποσειδώνας από διέλευση βρίσκεται πάνω στη γενέθλια Αφροδίτη για να περιγράψει την αλληλοβοήθεια από μία άλλη σκοπιά. 


(Σχήμα 7)

Εν κατακλείδι στο συγκεκριμένο γεγονός θα λέγαμε ότι οι όψεις στο χάρτη του 1912 είναι πιο σκληρές, καθώς η εμπλοκή του Άρη και του Πλούτωνα είναι πιο ξεκάθαρη και ρητή, γι’ αυτό και ανεξάρτητα από τη φύση και το χαρακτήρα της πόλης, ο χάρτης του 1912 δεν μπορεί να αγνοηθεί για τις προβλέψεις.Ας δούμε τώρα άλλα δύο γεγονότα και τις όψεις τους, το συλλαλητήριο για τη Μακεδονία το 1992 και την ανάληψη της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της πόλης.
Ξεκινώντας με το χάρτη του 1918, βλέπουμε, εάν είναι σωστός ο ωροσκόπος, μία σύνοδο του Άρη και της Αφροδίτης (παραδοσιακών κυβερνητών 10ου και 4ου δηλαδή αρχών και λαού της πόλης) σε σύμπνοια στον ωροσκόπο.
 (Σχήμα8)

Ο προοδευτικός Ήλιος είναι σε σύνοδο με τον Ποσειδώνα, δείχνοντας ένα κάποιο φανατισμό της ηγεσίας της πόλης (αλλά και το ότι παρασύρεται εύκολα), ενώ ο Πλούτωνας σε αντίθεση με τον προοδευτικό ωροσκόπο μπορεί να δηλώνει το φόβο της εξωτερικής απειλής. Ερμής σε σύνοδο και Ήλιος σε συγκλίνουσα σύνοδο με τον Ουρανό της πόλης εντείνουν επίσης τη ριζοσπαστικοποίηση.
Αν κοιτάξουμε το χάρτη του 1912 το ενδιαφέρον μεταφέρεται στον 7ο οίκο, όπου Ερμής και Ήλιος δίνουν ένα μήνυμα στους «συμμάχους», ενώ η Σελήνη στον Καρκίνο γίνεται εθνικιστική, αφού έχει κάνει διέλευση από τον προοδευτικό και το γενέθλιο Πλούτωνα (πείσμα). Η ίδια θέση βέβαια δείχνει και τις υπόγειες προσπάθειες ματαίωσης. Το ρόλο της ουράνιας επίδρασης παίζει εδώ ο Άρης που συγκλίνει σε σύνοδο «διέγερσης» προς τον γενέθλιο Ουρανό, αλλά η όψη δεν είναι ακόμη ακριβείας και κατά τη γνώμη μου σε αυτή την περίπτωση και αντίθετα από τα γεγονότα του 1936, ο χάρτης του 1918 δείχνει να έχει πιο ισχυρές ενδείξεις.
Ας κοιτάξουμε τώρα και τους χάρτες για τα γεγονότα της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Σαν ημερομηνία του γεγονότος θα πάρουμε την 1/1 του έτους που ήταν Πολιτιστική Πρωτεύουσα, δηλαδή του 1997.
(Σχήμα9)

Στο χάρτη του 1918 βλέπουμε τον προοδευτικό ωροσκόπο πάνω στον γενέθλιο Ήλιο της πόλης (ανάδειξη της πόλης), ενώ ο προοδευτικός Δίας κάνει σύνοδο με τον γενέθλιο Πλούτωνα (πολλές χρηματοδοτήσεις, αλλά και σκάνδαλα). Η σύνοδος Δία/Πλούτωνα στον προοδευτικό χάρτη εδώ μας λέει πολλά για το πρόσφατο πολιτικό/οικονομικό σύμπλεγμα διοίκησης της πόλης, που μάλλον γεννήθηκε τότε. Δίας και Ποσειδώνας από διέλευση πάνω στον γενέθλιο ωροσκόπο εντείνουν ακόμη περισσότερο την εικόνα ανάδειξης και αισιοδοξίας.
Αν πάμε τώρα στο χάρτη του 1912 δε βλέπουμε κάτι συνταρακτικό ως όψη. Υπάρχει η Σελήνη η προοδευτική που πρωτομπαίνει στον Τοξότη, δείχνοντας μία φάση εξωστρέφειας, όμως η αντίθεση με τον γενέθλιο και τρίγωνο με το διελαύνοντα Κρόνο στον 8ο οίκο δε δείχνει να αφήνει τον κόσμο να χαρεί κι ιδιαίτερα ίσως επειδή το χρήμα που έχει μπει στην πόλη «δε φτάνει» στον απλό κόσμο της πόλης. Έτσι η εξωστρέφεια είναι συγκρατημένη. Ο χάρτης γενικότερα δε φαίνεται τόσο «δυνατός» όσο αυτός του 1918, πράγμα που μας δικαιώνει στον ισχυρισμό ότι πρέπει να συνυπολογίζουμε και τους δύο χάρτες. Ίσως υπάρχει μία κατηγορία γεγονότων που φαίνεται καλύτερα στον ένα χάρτη και μία άλλη που φαίνεται καλύτερα στον άλλον.

(Σχήμα 10)
                                                                                                        (Σχήμα 11)

Καταλήγοντας στην ανάλυση μας θα λέγαμε ότι για τα πιο πρόσφατα γεγονότα της πόλης ίσως αξίζει να εξετάζουμε πιο ζεστά το χάρτη του 1918. Ενδεχομένως να αναδειχθούν συνάφειες που τώρα δε μας είναι ορατές. Επιπλέον η πρόβλεψη του άμεσου μέλλοντος της πόλης είναι αρκετά ενδιαφέρουσα ειδικά στον χάρτη του 1918. Εκεί παρατηρούμε τον προοδευτικό Ήλιο που ξεκινώντας από φέτος προσεγγίζει σε σύνοδο τη γενέθλια Σελήνη της πόλης. Την ίδια στιγμή η κίνηση της προοδευτικής Σελήνης δείχνει δραστηριότητες κυρίως το 1ο εξάμηνο με μία κάποια κόπωση αμέσως μετά. Αν όντως αυτός είναι ο χάρτης που μας ενδιαφέρει, τότε είναι μπροστά μας ένα εξάμηνο που μπορούν να γίνουν μεγάλα πράγματα για την πόλη. Ακριβώς ή πάνω κάτω κοντά στην εκατονταετηρίδα της.

 (Σχήμα 12)
2http://www.astrology.gr/epikairotita/GEGONOTA/item/270-26-oktobriou-1912-h-apeleutherosi-tis-thessalonikishttp://www.astrology.gr/epikairotita/GEGONOTA/item/270-26-oktobriou-1912-h-apeleutherosi-tis-thessalonikis

Δεν υπάρχουν σχόλια: